Important! Adeverinţă de la serviciu, pentru concediu medical.

Dragii mei toţi: şi doctori şi bolnavi şi angajatori!

Tocmai a ieşit din cuptor o nouă Ordonanţă de urgenţă, (aveţi la capătul postării titlul ei). Se referă la concediile medicale. Or inventat un nou formular de adeverinţă cum că eşti angajat.

Tu bolnav, vei cere adeverinţă de la serviciu, dar ăia de la serviciu nu vor şti de noul formular. Nici nu le pasă de el, că n-au ce pierde. Medicul te va trimte înapoi (nu toţi, doar cei care au aflat de schimbare) şi va zice să le zici ălora că nu-i bună adeverinţa, să vii cu alta. Că trebuie ca-n anexa la Ordonanţa de mai jos. (El – medicul – dacă-ţi dă concediu bazat pe alt tip de adeverinţă, poate fi amendat ulterior. Rău de tot). Angajatorul îţi va răspunde că să-l ia dracu pe doctor, că bate câmpii şpăgaru naibii. Fiindcă angajatorul nu păţeşte nimic dacă nu ştie de adeverinţă. Tu te vei enerva, vei face puseu hipertensiv şi vei lua Distonocalm, deşi ai gripă. Nu vei mai şti pe cine să înjuri: pe doctor, pe doamna de la salarizare, sau pe şefu.

Scenariul vă pare cunoscut, da?

Noa, de aceea, dacă tot ne vedem şi “ne râdem” zilnic pe blogul meu cu miile, hai să vă dau Adeverinţa de tip nou.

Iar dacă sunteţi angajatori folosiţi-o, dacă sunteţi angajaţi – bolnavi mereţi cu ea la serviciu listată gata.

Înaintea adeverinței, găsiți dedesubt completările pe subiect, ca urmare a întrebărilor voastre

 

Adeverința

 

ANGAJATOR/CASA DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE . . . . . . . . . .

Nr. de înregistrare . . . . . . . . . . data . . . . . . . . . .

ADEVERINŢĂ

Prin prezenta se certifică că domnul/doamna . . . . . . . . . ., CNP . . . . . . . . . ., act de identitate . . . . . . . . . ., seria . . . . . . . . . . nr. . . . . . . . . . ., eliberat de . . . . . . . . . . la data de . . . . . . . . . ., cu domiciliul în . . . . . . . . . ., str. . . . . . . . . . . nr. . . . . . . . . . ., bl. . . . . . . . . . ., ap. . . . . . . . . . ., sectorul/judeţul . . . . . . . . . ., are calitate de persoană asigurată pentru concedii şi indemnizaţii de asigurări sociale de sănătate în sistemul de asigurări sociale de sănătate, potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de asigurări sociale de sănătate, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 399/2006, cu modificările şi completările ulterioare.

Prezenta adeverinţă are o perioadă de valabilitate de 30 de zile de la data emiterii.

Sub sancţiunile aplicate faptei de fals în acte publice, declar că datele din adeverinţă sunt corecte şi complete.

Numărul de zile de concediu medical de care persoana asigurată a beneficiat în ultimele 12 luni este de . . . . . . . . . . zile, până la data de . . . . . . . . . ., aferente fiecărei afecţiuni în parte, după cum urmează:

Cod de indemnizaţie Număr zile concediu medical în ultimele 12 luni
Reprezentant legal angajator/Preşedinte – director general,
. . . . . . . . . .

 

 

(Ordinul nr. 43/8/2016 pentru modificarea şi completarea Normelor de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de asigurări sociale de sănătate, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 60/32/2006

În vigoare de la 20.01.2016)

 

176 Comments

  1. simona 2 februarie, 2016 at 6:10 pm - Reply

    Uite AȘA îmi place să aflu noutățile legislative! Mulțumesc!

    • Otilia Tiganas 2 februarie, 2016 at 6:49 pm - Reply

      Cu drag! Încerc s-o țin tot așa. Măcar să nu susțin că-i normal totul!

      • cezara 3 februarie, 2016 at 1:11 pm - Reply

        Simata Doamna, pentru calitatea de asigurat noi eliberam adeverinta conf ord.581/241 din care reiese ca persoana este salariata , asigurata , nr zile co ,etc.In ordinul la care faceti referire si anume 43/2016 precizeaza calitatea de asigurat pentru concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate.
        sa inteleg ca avem doua adeverinte pentru cazuri separate ?

      • Mihai 5 februarie, 2016 at 9:23 pm - Reply

        Mai exact unde e problema? Ati citit articolul vechi? Se impunea exact la fel ca angajatorul sa emita o adeverinta care sa ateste anumite lucruri, doar ca nu se specifica un format clar. Acum se specifica. E o problema sa armonizam lucrurile? E obligatia oricui interesat sa fie la curent cu schimbarile legislative si sa le puna in aplicare.

        Nu stiu cum poate cineva crede ca angajatorii nu o sa aiba acest tip de adeverinte. E ca si cum ai crede ca daca se schimba orice alta lege…exista posibilitatea ca unii angajatori sa o ignore pur si simplu, pe motiv ca nu au auzit de ea. Aloo..wake up, internet people! Lumea reala functioneaza putin diferit decat credeti voi -decat facebookul si blogurile voastre.

        • Sorin 3 martie, 2016 at 8:40 am - Reply

          Mihaita esti jalnic! Degeaba sari la gatul contribuabilului caci are dreptate: s-a facut mare tam-tam (inclusiv o mare cheltuiala) cu cardurile de sanatate. Drept urmare este de la sine inteles ca se stie de catre Casa asigurarilor de sanatate daca ESTI ASIGURAT, daca si cate ZILE DE CONCEDIU MEDICAL AI LUAT, etc. Atunci dece sicanarea asta continua cu adeverintele? Pentru a nu da banii pe concedii?
          In plus de aceasta este stiut ca in caz de concediu medical, angajatorul isi recupereaza cu greu banii (iar nu este normal), ceea ce il face sa fie foarte iritat cand trebuie sa-ti mai dea si adeverinta medicala care este valabila acum DOAR 30 zile.
          CAS se pare ca este cu adevarat disperat si face tot ce poate pentru a nu plati ceea ce este normal sa plateasca!
          Personal nu figurez ca asigurat cu toate ca angajatorul meu PLATESTE TOATE ASIGURARILE DE SANATATE! Sa iti spun cate telefoane am dat si cate audiente am avut pentru rezolvarea problemei incepand din mai 2015? Rezultatul: inca nu figurez ca asigurat! Doar promisiuni de rezolvare
          O ultima intrebare: LUCREZI CUMVA LA EI?

      • Nadia 14 ianuarie, 2019 at 7:58 am - Reply

        Bunaziua am si eu o intrebare,pe data de 10-11 ianuarie am CM..astazi 14 ianuarie trebuia sa merg la lucru,insa nu mam simtit bn,dupamasa trebuie sa merg la control,imi poate da CM in continuare?? Multumesc

    • IO 27 februarie, 2016 at 12:42 pm - Reply

      Dar oare de ce trebuie sa dau adeverinta unui salariat bolnav, cand in fiecare luna transmit la ANAF declaratia 112 care contine toate datele salariatului referitoare la veniturile realizate ? De ce casa de sanatate doarme si nu permite medicului de familie sa vada online ca bolnavul este sau nu asigurat si ca angajatorul i-a varsat sau nu lunar contributiile de sanatate: si ale angajatorului si ale angajatului ?
      Si mai… de ce platesc eu angajator in fiecare luna o cota de concedii si indemnizatii iar 5 zile din concediul medical al salariatului il suport eu ?
      Ţară de cacat!
      Cei care mai puteţi, fugiiiiiţi!!!

    • Marian Ionescu 14 martie, 2016 at 10:17 am - Reply

      Ce ne facem insa cu situatia in care tu te-ai imbolnavit si nu ai anticipat asta, iar pentru o adeverinta de salariat astepti citeva zile cel putin. Ca sa nu mai zicem ca daca sediul central al firmei(angajatorului) este la dracu’n praznic….Nu este treaba doctorului sa stie ca esti salariat si cate zile de CM ai avut. Este treaba SIUI-ului. Daca nu esti salariat, oricum nu poti folosi CM-ul….Iar daca ai depasit numarul de zile….nu-ti va fi platit. Esti deci „absent motivat”….SIUI-ul nu este actualizat….O cunostinta de a mea a decedat dar in SIUI aparea asigurata si dupa 6 (sase) luni….Halal….

      • Ramona 19 aprilie, 2016 at 12:55 pm - Reply

        Chiar daca sediul central e la dracu-n praznic ti se poate transmite adeverinta pe mail si o listezi..banal

        • Otilia Tiganas 20 aprilie, 2016 at 3:56 am - Reply

          Sigur. Așa spun/propun și eu. Dar asta presupune ca și cei care ar trebui să trimită adeverința scanată sau prin FAX, să zică a fel.Trei sferturi din chestiunile nu banale – hiperbanale, stupide, se fac complexoîmbârligat până la vomă. Voma mea, desigur.

          • andreeaw 21 iunie, 2016 at 10:14 pm

            vă rog frumos să-mi spuneți: în adeverință ar trebui să trec zilele calendaristice de concediu medical, ca să aibă doctorul toate datele mură-n gură sau zilele lucrătoare, cum reiese pe ștatul de salarii, în declarația 112?

            Mulțumesc!

          • Otilia Tiganas 22 iunie, 2016 at 7:35 am

            Am publicat ceva decis/inventat de alții, nu de mine. Nu eu – doctorul cer – nu-mi trebe mie nicio mură-n gură, am destule „mure” în gură. Ci instituțiile care deconetază concedii, „cer să vă cer”.
            Nu vă cer? Mă „tund”.
            Eliberara unui CM fără acea deverință = amendă uriașă. Chiar dacă n-ai NICIO ZI, și atunci trebe adeverința pe care să scrie explicit NICIO ZI.
            Repet, nu mie personal îmi trebuie, ci legea mă obligă să o am la fișă.
            Numărul de zile calendaristice este răspunsul corect. Concediule fără înrteruperi, plata lui se face după „ștatul” de salarii.

    • Cristi 20 aprilie, 2016 at 7:57 pm - Reply

      Ok.
      Dar pe asta o știați.
      Ăia de la serviciu eliberează adeverința, medicul de familie nu îl regăsește în baza PIAS că este asigurat, dilemă ??? Nu este plătit pentru a rezolva aceasta problemă, vă trimite la o plimbare către casa de asigurări să rezolvați dilema, unde în fapt are încheiat contractul chiar el medicul de familie și lunar încasează sume de bani.

      • Otilia Tiganas 21 aprilie, 2016 at 3:54 am - Reply

        Cristi. Am să explic asta într-o postare separată. Dar am să te rog să citești postarea emea obiectiv, fără idei preconcepute, nepătimaș. De exemplu – revolta ta că medicii încasează bani. E normal să încasăm, să nu muncim gratis, nu? Asta ca punct de plecare spre orice altă discuție informativă.

        • ioana iana 11 decembrie, 2018 at 1:06 pm - Reply

          d-na dr., trebuie, nu trebe, stat de plată, nu ștat

          • Otilia Tiganas 11 decembrie, 2018 at 1:55 pm

            Am să țin cont, păpușe! Mulțumesc din inimă că mă ajuți la alfabetizare. Sau… nu ești păpușe? Ești păpușoi?
            Sesizezi diferența dintre noi? Eu publicist, scriitor, blogger, care semnează întreg orice text, care își asumă cu identitate reală folosirea regionalismelor, „mahalagismele”, satira sau licența poetică și care, totodată, folosește corect semnele de punctuație și majuscula la începutul propoziției. Tu, just ioanaiana80@, care n-o faci pe niciuna impecabil.

  2. Asigurat 2 februarie, 2016 at 6:49 pm - Reply

    „Se certifica ca..”?!? Tot respectul pentru articol, dar, eu ca angajat si obligatoriu posesor de plastic cu chip pe post de card de sanatate, de ce trebuie sa prezint o astfel de adeverinta? Sau, hai sa intreb altfel… Din atatea zeci de mii de euro cheltuite pe diverse sisteme care mai de care ultramoderne concepute acum 15 ani – vezi SIUI de acum 11 ani – , de ce nu s-au cheltuit cel putin 5000 euro pentru a corela ITM cu casa de asigurari pentru a vedea in timp real daca x este sau nu angajat si mai ales daca angajatorul i-a platit lui X contributia la stat? Nu de alta dar, pe site-ul CNAS, am aparut ca asigurat dar angajatorul nu-si platise darile vreo 3 luni…. Cu alte cuvinte, adeverinta, orice forma ar avea ea, este egala cu zero fara card de sanatate iar card-ul de sanatate este la fel fara restul de hartii… Adica, mai pe romaneste, traim in tara lucrului bine f****…. Desigur, si accept orice repros, nu dvs sunteti in masura a raspunde…. De aici si stelutele de mai sus pe care, atat eu cat si dvs le alocam din timpul nostru liber dragilor nostri guvernanti…. :)

    • Alina 2 februarie, 2016 at 7:25 pm - Reply

      Angajatul are dreptul la 90 de zile cm/ an (pana la 180-2 ani pt diferite boli, prin comisii de expertiza) Adeverinta de la angajator trebuie sa specifice zilele de cm din ultimele 12 luni. De asemenea, din experienta proprie, va spun ca sunt persoane care inca figureaza asigurate in programul informatic, dar ele sunt neasigurate de ani

    • Rodica 2 februarie, 2016 at 10:11 pm - Reply

      fOARTE BINE ATI SPUS !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • cris 3 februarie, 2016 at 6:19 am - Reply

      10. Bv…

    • Mihaela D 3 februarie, 2016 at 6:31 pm - Reply

      Aveti mare dreptate.

    • un alt asigurat 3 februarie, 2016 at 7:37 pm - Reply

      Total de acord ,sunt in asentimentul tau drag asigurat!

    • Sergiu 4 februarie, 2016 at 10:46 am - Reply

      Intrebati la Casa Nationala de Asigurari de Sanatate.

    • Olimpia 4 mai, 2016 at 10:21 am - Reply

      Exact, cel mai simplu lucru. Sa se faca un program ITM cu CNAS si cu declaratia 112 si nu mai e nevoie de nicio hartie. Nu inteleg rolul cardului de sanatate in alt mod, decat corelat cu treburile scrise mai sus.

      • Otilia Tiganas 4 mai, 2016 at 1:01 pm - Reply

        Eu scriu aici pe blog, „ce este”. Nu „cum ar trebui să fie”.
        Pur și simplu informez, mai ales că mulți oameni cred/presupun/își închipuie că… (de fapt ei cred lucruri extrem de logic!!), însă realitatea e cu totul alta.

  3. Gherghelas 2 februarie, 2016 at 8:45 pm - Reply

    Cum mama dracului, daca io-s lat doua zile cu frisoane in casa sau cu criza de sciatica, sa mai umblu prin trafic la medicul de familie si la angajator sa iau adeverinte… E maximum de stupizenie!!!ca in sistem nu se inegistreaza retroactiv…

    • un angajat 3 februarie, 2016 at 5:48 pm - Reply

      ba se inregistreaza,dar numai ce vrea sistemul: ia sa nu platesti vreo cateva luni, sa vezi ce te someaza sau chiar executa retroactiv In momentul cand faci o plata retroactiva , sa vezi ce rapid se inregistreaza in sistem,

    • Catrinel 4 februarie, 2016 at 4:36 pm - Reply

      Fireste ca treaba e tembela, dar asta e sistemul. Si eu am fost intr-o situatie de felul asta: bolnava cobza a trebuit sa umblu intre servicu si medic de mai multe ori in aceeasi zi (era si sfarsit de luna) ca nu era formularul care trebuia . Norocul meu ca eram prea tanara sa fac hipertensiune …

  4. Mihai 2 februarie, 2016 at 9:56 pm - Reply

    Adeverinta devine obligatorie si pentru urgente (cod 06)? Va intreb aici pentru ca nu am gasit in ordonanta. Multumesc.

    • Otilia Tiganas 2 februarie, 2016 at 10:18 pm - Reply

      Rămâne obligatorie pentru toate situațiile când era obligatorie, i s-a schimbat doar forma.

      • Alex 5 februarie, 2016 at 7:53 am - Reply

        Am fost 3 ani in strainatate si nu am mai beneficiat de nici un serviciu medical in toata perioada aceasta, am revenit in tara m-am angajat si ca sa devin asigurat mi-au cerut sa platesc aproape 3000 lei , pentru ce? E hotie mare in sanatate, bani luati fprtat pentru ca altfel nu devii asigurat chiar daca esti cu platile la zi. De servicii oricum ce sa mai comentam.

        • Emtraz 6 februarie, 2016 at 4:52 pm - Reply

          NU TE POATE OBLIGA SA PLATESTI. Eu nu mai platesc de 3 ani de cand am aflat ca desi am probleme majore de sanatate nu mi se deconteaza decat patul de spital. Tinand cont de raspunsul celor de la CAsS, i-am notificat prin Tribunal ca nu mai platesc servicii care nu mi se asigura. Am fost tarat pana la Curtea Suprema unde am demonstrat ca nu am beneficiat timp de 10 ani nici macar de un leucoplast, iar serviciile ambulatorii care erau obligati medicii de familie nu s-au asigurat. Iar de atunci daca am nevoie de servicii medicale platesc, iar daca nu am nevoie nu platesc.
          Culmea a fost ca mi s-a emis card de sanatate desi nu am solicitat acest lucru.

          DAR oare cine a beneficiat de afacerea emiterii cardurilor de sanatate? Un card printare/productie costa 3-5Euro. Ministerul Sanatatii a platit cam 8 euro pe un card. La 8 miioane estimati de asigurati, faceti si voi calculul pe ce se duc banii nostrii. Asta fara a lua in calcul bombele alea de cititoare de carduri iesite din uzul tarilor vestice si vandute la noi pe bani frumosi.
          Plus ca Romania nu avea nevoie de asa ceva. Ajungea un computer (existent deja la medicul de familie) si o baza de date (care era deja dar trebuia doar actualizata on-line) si asta in conditiile in care toata lumea are deja un CNP agatat de propria viata.
          Si uite asa s-au mai dat niste tunuri, birocratii isi pot justifica propria existenta, iar majoritatea romanilor accepta sa fie batjocoriti si furati in loc sa refuze clar si simplu un sistem deja colapsat.
          Perpetuarea mitului Mioritei ce va invata sa punem capul jos.

          Sau poate va treziti si va impuneti vointa.
          Este simplu. Strangeti-va cate 5, 10, 20 sau cati vreti si notificati prin Tribunal CASS, Ministerul Sanatii si Ministerul de Finante ca refuzati sa platiti niste servicii proaste, cu procedura aberanta ce lezeaza intergritatea voastra, a deminitatii voastre si dauneaza santatii.
          Depunerea notificarii si somatiei costa 50 de lei/persoana sau grup. In 30 de zile veti primi o citatie prin care veti fi convocati la sala X, data Y. Nu va speriati, e normal. De fapt se judeca un proces. Iar daca va tineti pe baricade asa pana la Curtea Suprema, castigati. Si mai important: daca toata tara sau macar 30% fac asa, reusiti sa stopati si sa corectati un sistem aberant, precum si o gramada de furturi.

          La mai mare natiune si mai multa minte si actiune inteligenta.

          • simona 16 martie, 2016 at 2:47 pm

            Interesant,poti sa-mi dai nr deciziei?

            Multumesc anticipat

            Simona

          • Otilia Tiganas 16 martie, 2016 at 6:14 pm

            Al cărei decizii?

        • Mariana 7 februarie, 2016 at 8:17 am - Reply

          Nu in santate e hotia deoarece banii colectati merg la Ministerul de finante si sunt impartiti dupa cum doresc ei iar legile nu sunt clare si corecte.Aici este problema ca daca banii din” cas „s-ar duce in sanatate am fi tratati ca oamenii….

          • Simona 17 martie, 2016 at 11:35 am

            A deciziei data de Curtea Suprema, pentru ca in postarea de mai sus s-a spus ca nu mai plateste CASS.

  5. un angajator 2 februarie, 2016 at 10:57 pm - Reply

    „Aia de la serviciu” la care te referi, iti platesc salariul. Asa ca fii cu respect.

    • Otilia Tiganas 2 februarie, 2016 at 11:02 pm - Reply

      Relax, și io-s angajator, frate!

      • Adi 3 februarie, 2016 at 5:18 pm - Reply

        Atunci, de unde tonul de ușoară desconsideratie fata de angajatori “care oricum n-au ce pierde ”. Ba pierd și pierd mult fata de alții, soro.
        Da trebuie sa înțelegi nițel fenomenu`.

      • Un alt angajator 3 februarie, 2016 at 8:25 pm - Reply

        Pentru cine esti angajator tu, pentru tine probabil … ?!

        Afla ca sunt si angajatori care cunosc prevederile noii ordonante si au eliberat deja adeverinte dupa modelul nou, nu au asteptat sa scrii tu pe blog ca o noua Monica Tatoiu ce te afi!
        Nu ii mai pune tu pe toti angajatorii in aceeasi oala ( ca nu le platesti tu angajatii din profitul tau personal)!
        Ai impresia ca ai descoperit tu apa calda si coada la cireasa
        pentru ca ai stiut ,, ceti ” in Monitorul Oficial .

        • Otilia Tiganas 4 februarie, 2016 at 7:03 am - Reply

          Rââd!Ioai câtă energie depui, fratele meu!

        • Iris 4 februarie, 2016 at 12:00 pm - Reply

          „Profitul tau personal” nu ar fi nici macar profit simplu daca angajatii tai nu si-ar face treaba. Nu te mai victimiza! Problema apare ca nu vrei sa platesti CNASS-ul pt. angajatii care iti aduc profitul, fii sincer!

        • OBLIO 4 februarie, 2016 at 2:15 pm - Reply

          Esti un bou(sau vaca)si iti doresc sa ajungi in situatia unui amarat de salariat bolnav care pe langa spaga de rigoare la doctor(doctori),tre sa mai umble de colo colo dupa hartii concepute de niste nenorociti ca sa-si acopere incompetenta si coruptia!

          • Matase Alba 5 februarie, 2016 at 6:57 am

            Cata educatie…Rusine

    • Georgiana 3 februarie, 2016 at 4:12 am - Reply

      Prietene „angajator”, aia de la serviciu, aia care imi platesc salariul, da, aia, o fac pentru ca le ofer munca mea, timpul meu, nervii mei, creativitatea mea etc. Nu-mi dau ei bani degeaba, stai linistit. Mai degraba ar trebui sa ma respecte ei pe mine cu un salariu mai ok.

    • Anonymus 3 februarie, 2016 at 4:36 am - Reply

      Aia de la serviciu Îți plătesc un salariu de cacat sa facă ei profitul mare. Hai sictiri ofticatule, ce va mai place sa va umflați în pene, patronilor!

    • Maia 3 februarie, 2016 at 6:10 am - Reply

      „Aia de la serviciu” platesc munca prestata… Asa cum te-ai referit aici, un angajator, pare ca se plateste salariul degeaba….. Asa ca fii cu respect, ca sa te parafrazez.

    • Ake 3 februarie, 2016 at 9:48 am - Reply

      Nu va mai buricati asa. Doamna a scris fraza intr-un fel in care sa ne mai descreteasca fruntile, asa ca ia piciorul de pe acceleratie. Eu sunt convins ca, tu „angajator”, ai o consignatie de cartier si le faci viata amara angajatilor ori de cate ori ai ocazia, pentru un salariu de mizerie. Vorbesti de respect? Ce ar fi ca tu sa-ti scoti ifosele de „patron” din cap, si sa-i respecti la randul tau pe angajati!? Pentru ca nu le dai bani degeaba, respecta-i pentru munca lor, comunistule. Numai voi complexatilor cereti respectul, el se castiga daca nu stiai.

    • un angajat 3 februarie, 2016 at 10:17 am - Reply

      Angajatorul plateste salariul angajatului pt ca ii munceste si ii aduce bani in firma… Nu ii da de pomana.. Sa nu mai zicem ca profita de angajat la maxim..

    • Rafi Gabor 3 februarie, 2016 at 3:38 pm - Reply

      Aia carora le platesti salariul, muncesc si …consuma si din timpul vietii lor muncind pentru tine. Asa ca fi cu respect! …(un pensionar B|)

    • Ctin 3 februarie, 2016 at 5:39 pm - Reply

      D-le angjator,cand dumneata incalci legea prin obligatii de gen ROI(Regulament de Ordine Interioara) si angajatul este cel care sufera toate mizeriile firmei spui cuiva? Asa ca …. stai dracu’lui de o parte si nu te mai victimiza.

      • IO 27 februarie, 2016 at 12:36 pm - Reply

        Ce te impiedica sa fii patron ? Cultura, educatia, lenea ?

    • un angajat 3 februarie, 2016 at 5:44 pm - Reply

      asa si? salariul e un cadou, vreun ajutor social? vreo pomana electorala?

    • Un angajat 3 februarie, 2016 at 7:31 pm - Reply

      Aia care mi salariu,fac asta pentru ca eu muncesc,nu mi platescplatescplatescu pentru ca rad sau am ochi frumosi,iar din munca mea are si el bani.
      Cred ca toti angajatorii uita ca banii lor fara munca noastra ar fi exact zero

    • Sorin 3 februarie, 2016 at 7:44 pm - Reply

      Mulți dintre „ăia de la serviciu” nu plătesc salarii la nivel european, deşi au cerințe la acel nivel. Pentru aceia nu pot avea respect.

    • lili 3 februarie, 2016 at 8:07 pm - Reply

      Aia de la serviciu…nu platesc de la ei..ca daca n am fi noi n ar fi si ei

    • un angajat 3 februarie, 2016 at 8:24 pm - Reply

      ,, Aia de la serviciu” care ne platesc salariul, platesc munca depusa in folosul firmei .

    • mihai 3 februarie, 2016 at 8:31 pm - Reply

      aia care muncesc construiesc vile pentru „Aia de la serviciu” .si aia de la serviciu ca tine nu fac decat sa profite de amaratii care muncesc pe 700 de lei. deci lasa ciocu mai mic ca sunt satul de angajatori ca tine.

      • Sandu 5 februarie, 2016 at 8:08 am - Reply

        Ion vede că patronul vine la muncă cu o mașină nouă, trăsnet!
        – Mamă, ce mașină ți-ai luat, sefu’ !
        – Da, Ioane ! Dacă tu o să fii mai harnic, mai conștiincios și o să-ți îndeplinești sarcinile la timp și fără să-mi faci probleme, la anu’ îmi iau una și mai mișto!

    • Unu care te judeca.... 3 februarie, 2016 at 9:24 pm - Reply

      Tarane…

    • o angajata 3 februarie, 2016 at 11:06 pm - Reply

      Aha .. tu esti unul din aia care se uita stramb la noi cand ne imbolnavim si cerem concediu medical…nu te ambala asa ca nu tu umbli abia tarandu te din cauza bolii de la ana la caiafa sa obtii blestematul ala de concediu. Asa ca fii tu cu respect…

    • g3orgy 4 februarie, 2016 at 1:18 am - Reply

      Nu te supara domnule Angajator… platesti pentru munca prestata de angajat, nu-i dai bani din buzunarul tau degeaba. Am intalnit angajatori pe care ii doare in cot de angajati.

      Referitor la aceasta adeverinta… ce faci daca ajungi internat in spital, sau cu un blocaj de spate, de nici la toaleta nu poti sa te duci?

    • giorgio 4 februarie, 2016 at 6:04 am - Reply

      Iti platesc pt. Munca depusa nu moca asa ca mai incetosor…

  6. Ionela 2 februarie, 2016 at 11:14 pm - Reply

    Si de coasigurati unde se zice ?

  7. eugenia 3 februarie, 2016 at 1:45 am - Reply

    Adeverinta veche era cu coasigurati, sa intelegem ca nu mai exista acestia?

  8. ionut 3 februarie, 2016 at 2:07 am - Reply

    Ba frate în loc sa le ardă de economie le arde de stupizeniile astea când tara arde

  9. anamaria 3 februarie, 2016 at 4:52 am - Reply

    Nu mai dati in angajatori si doamele de la resurse umane ca sunt mai bine informati ca uni dintre dumneavoastra, eu am trimis salariat cu adeverinta noua la CASA DE SANATATE ALBA si a venit inapoi cu um model vechi ca nu e buna, si mai tinetiva evidente domnilor medici de familie si eliberatile voi adeverinte pacientilor vostri, ca noi am devenit un fel de servitori ai vostri, ai bancilor si al tuturor instituriilor statului,- cereti sistem informatic in care sa vedeti toate CM eliberate de toti medicii(cred ca nu va convine asta).Cu tot respectul dar va plangeti prea mult, uitativa si in ograda voastra.

    • moonlight 4 februarie, 2016 at 12:35 pm - Reply

      unii*
      țineți-vă*
      eliberați-le*
      instituțiilor*
      uitați-vă*

      Nu poți fi luată în serios dacă nu vorbești corect.

      • Otilia Tiganas 4 februarie, 2016 at 4:09 pm - Reply

        Așa-i.
        Dar mi-am zis că – fiind gazdă- să las să curgă. Mulțumesc însă că ai punctat.

        • ANA 5 februarie, 2016 at 7:03 am - Reply

          cine anume trebuie sa completeze adev.?asistenta itreprinderii sau contabilitatea?

  10. Carmen 3 februarie, 2016 at 4:58 am - Reply

    Daca am nevoie doar de consultatie la medicul de famile,imi mai trebuie adeverinta?,ca in tara asta te astepti la orice nebunie,ms

    • Sergiu 4 februarie, 2016 at 10:48 am - Reply

      Daca aveti cardul de asigurat si sunteti asigurata nu va mai trebuie adeverinta. Adeverinta este necesara pentru eliberarea concediului medical (daca este cazul).

  11. Madalina 3 februarie, 2016 at 5:36 am - Reply

    Am si eu o nedumerire…daca „x” angajat are trecut ca si coasigurat sotia/mama/tata/etc, in acest model nou de adeverinta unde se va regasi aceasta persoana in intretinere? Sau in cazul in care exista situatia care am expus-o salariatul vine inca o data pana la firma cu o alta hartiuta in mana, sa mai facem o adeverinta ca doar pentru asta suntem platiti, alta treaba nu avem, cand informatiile astea se afla la un click distanta pentru medicul de familie?

  12. Camelia 3 februarie, 2016 at 6:16 am - Reply

    Nu stiu de cand este acest articol, dar de acum 3 ani, pe cand am intrat in concediu medical cu risc de sarcina mi s-a cerut acest gen de adeverinta de la lucru. De fiecare data trebuia sa scot cate una, iar angajatorul imi dadea fara prea multe batai de cap.

  13. Madalina 3 februarie, 2016 at 6:35 am - Reply

    Am si eu o nedumerire…daca „x” angajat are trecut ca si coasigurat sotia/mama/tata/etc, in acest model nou de adeverinta unde se va regasi aceasta persoana in intretinere? Sau in cazul in care exista situatia care am expus-o salariatul vine inca o data pana la firma cu o alta hartiuta in mana, sa mai facem o adeverinta ca doar pentru asta suntem platiti, alta treaba oricum nu avem, cand informatiile astea se afla la un click distanta pentru medicul de familie?

    • Sergiu 4 februarie, 2016 at 10:50 am - Reply

      Asta intrebam si noi de fiecare data cand putem.
      Sunt intrebari care trebuie adresate legiuitorului, in acest caz MS si CNAS.

  14. Daniela 3 februarie, 2016 at 8:05 am - Reply

    La ce ii trebuie concediul medical unei persoane care nu are statut de angajat? O aberatie aceasta adeverinta.

  15. Batin Rodica 3 februarie, 2016 at 8:50 am - Reply

    Buna ziua,
    am facut comparatie intre cele doua formulare si constat ca, din formularul actual de adeverinta, a disparut mentiunea care facea referire la persoanele aflate in intretinere ca si coasigurati.Ce se va intampla in cazul in care un angajat ne va solicita certificarea faptului ca are declarate astfel de persoane?

    • Sergiu 4 februarie, 2016 at 10:51 am - Reply

      Adeverinta personalizata.
      Aceste adeverinte sunt pentru a putea beneficia de concediul medical.

  16. gheorghita 3 februarie, 2016 at 9:12 am - Reply

    Cautam colaboratori, persoane serioase care doresc sa isi imbunatateasca venitul.
    Se lucreaza confortabil de acasa minim 2-3 ore pe zi sau full time.Se ofera contract.Piata de carte este in continua dezvoltare, iar veniturile dumneavoastra pot fi in crestere alaturi de noi
    Cerinte:
    – cunostinte minime PC,
    – conexiune la internet,
    – rabdare si seriozitate.
    Se asigura training gratuit sub forma unor lectii pe e -mail.
    Proiectul vizeaza piata de carte electronica.Rog doar persoanele serioase sa trimita e-mail cu titlul „detalii” la adresa gigiapetrei@yahoo.com

  17. Loredana 3 februarie, 2016 at 9:50 am - Reply

    Buna ziua,
    Este adevarat ca este o conditie obligatorie ca adeverinta de salariat sa fie eliberata in aceeasi zi in care incepe concediul medical? Multumesc.

  18. Octavian 3 februarie, 2016 at 10:07 am - Reply

    Numai un cretin a putut concepe asa ceva, medicul de familie are foarte clar situatia concediilor medicale deoarece concediul nu este valabil daca nu este parafat si de el, asa ca de ce sa-i duc adeverinta de la serviciu daca cea mai Clara situatie o are medicul de familie, poate m-am angajat de curand si nu am dus angajatorului adeverinta de vechime de la locul de munca anterior, de unde sa stie acesta numarul meu de zile medicale?

  19. un angajat 3 februarie, 2016 at 10:18 am - Reply

    Angajatorul plateste salariul angajatului pt ca ii munceste si ii aduce bani in firma… Nu ii da de pomana.. Sa nu mai zicem ca profita de angajat la maxim..

  20. Magda 3 februarie, 2016 at 10:29 am - Reply

    Bună ziua.Este bine de știut i. legătură cu adeverința,dar as dori sa știu dacă îmi puteți spune.Cu trei operații de hernie de disc cea recenta a fost făcută pe 20-10-2015 pot beneficia în afară de cele 183 zile de la comisie și cu prelungire încă 90 zile medical de mai mult eu nefiind recuperata total?Căci am citit ca se poate prelungii pana la 1 an și 6 luni.Este adevărat? Mulțumesc :)

  21. ticudean 3 februarie, 2016 at 10:52 am - Reply

    La Cluj este valabil de cel putin un an ,fara aceasta adeverinta nu-ti dau concediu ,iar daca esti internat in spital ai nevoie si de parafa de la casa de sanatate ,altfel nimic mai mergi si la medicul de intreprindere sa-ti vizeze concediu chiar daca e de la spital.Nu ma deranjeaza dar ar putea vedea la calculator toate astea inclusiv codul bolii de care suferi asa mai adaugi si vreo raceala cum tot umblii pe drumuri.

  22. cezara 3 februarie, 2016 at 1:09 pm - Reply

    Simata Doamna, pentru calitatea de asigurat noi eliberam adeverinta conf ord.581/241 din care reiese ca persoana este salariata , asigurata , nr zile co ,etc.In ordinul la care faceti referire si anume 43/2016 precizeaza calitatea de asigurat pentru concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate.
    sa inteleg ca avem doua adeverinte pentru cazuri separate ?

    • Sergiu 4 februarie, 2016 at 10:55 am - Reply

      Asa s-ar parea.
      Una este pentru CJAS, pentru dobandirea calitatii de asigurat, unde apar si coasigurati (daca este cazul), iar acesta este model pentru a putea beneficia de concediu medical.
      Socant.

  23. Andreea 3 februarie, 2016 at 1:12 pm - Reply

    Foarte multumesc! De mare ajutor! (sunt secretara unei firme si daca nu citeam articolul, ii trimiteam pe angajati la medic cu o adeverinta gresita)

  24. Octavian 3 februarie, 2016 at 1:26 pm - Reply

    Multumesc mult pentru informatii.

  25. maghy78 3 februarie, 2016 at 3:01 pm - Reply

    De ce trebuie sa dea angajatorul adeverinta cu zilele de CM ? Nu apar aceste CM in sistem? Nu din sistem au fost eliberate ?De ce inca se cere la medicul de familie adeverinta ca sunt angajat ? Ce rost mai au cardurile ?

    • medic 4 februarie, 2016 at 2:14 pm - Reply

      Cardurile nu au niciun rost! Medicii de familie vad zilele de concediu pe care le au vizat DAR!!! NU MEDICII AU NASCOCIT SI NU EI CER ACESTE ADEVERINTE! EI DOAR VOR FI BUNI DE PLATA DACA NU IL AU IN DOSAR!

  26. Alexandra 3 februarie, 2016 at 3:23 pm - Reply

    Eu sunt angajata de 3 ani si de fiecare data cand am fost nevoita sa imi iau concediu medical, doctorita mi-a cerut adeverinta de la angajator, deci nu e chiar asa o noutate..poate doctorita mea a vazut in viitor :))). Mai in gluma, mai in serios, intr-un fel mi se pare normal sa ducem adeverita cum ca suntem angajati si cate zile am avut de concediu medical in ultimele 12 luni dar e nasol daca intr-adevar esti atat de bolnav incat nu poti sa iesi din casa

    • simona l 4 februarie, 2016 at 6:49 pm - Reply

      Adeverintele sunt obligatorii de câțiva ani,. Ordonanta de acum doar modifica putin continutul, dar suficient cât sa nu mai fie valabila in forma veche.

  27. Dan 3 februarie, 2016 at 4:09 pm - Reply

    Parca eram bolnav – poate bolnav rau,
    cum sa umblu dupa adeverinte ???

    Il rog pe varu’ x sa umble ptr mine –
    dar trebuie sa isi ia concediu si sa anunte
    cu cateva zile inainte….

    Si atunci de ce am card de sanatate?

  28. Dorina 3 februarie, 2016 at 5:15 pm - Reply

    E o glumă? Că așa pare dacă ne luăm după „or inventat” sau „mereți cu ea la” :).

  29. Elena 3 februarie, 2016 at 6:00 pm - Reply

    Vai mama mea!! Ne mai complica mult astia existenta?? Abia ma misc cu o hernie de disc in puseu acut, ca nu-mi permit inca sa ma operez,si astia ma pun pe drumuri ca sa..dea bine la sistem??? La naiba!! Ca de puteam?? „Moarta-coapta” ca si pana-acum „eram pe baricade”!!! :(..tara de „reformatori idioti”!! pt o mana de „invartiti”cu CM petrecut in Honolulu sau la naiba cu carti, sa umbli tu, suferind ca naiba pe bune dupa hartoage!! ihhhh…

  30. simona l 3 februarie, 2016 at 6:32 pm - Reply

    Rautacios articol dar important ca si informatie pentru cei ce nu sunt la zi cu modificarile legislative. Eu ca si angajat al angajatorului stiu deja de aceasta noua forma de adeverinta si am si implementat-o. As putea sa fiu si eu rautacioasa si sa zic ca multi medici , in special cei din spitale, nu completeaza corect si complect, in destul de multe cazuri, formularele de concedii medicale (dau asistentelor sau rezidentilor care inca nu au reusit sa invete totul sa completeze si sa stampileze) si atunci, sunt nevoita, sa pun tot pe saracul bolnav sa umble pt. corectii, altfel nu-mi deconteza casa sumele de recuperat ( si astea se primesc dupa ani de zile). Un minus al legislatiei este si faptul ca nu prevede clar cate adeverinte trebuiesc duse in cazul in care un angajat are , la actualul loc de munca, un numar mai mic de 12 luni dar are acolerire pe diferenta la angajatorul anterior. Nu cred ca medicii urmaresc acest aspect. Nu am avut niciun fost angajat care sa-mi solicite o astfel de adeverinta . Dar asta , cu toate ca nu ar trebui sa fie treaba mea, ma face sa ma intreb cum stiu eu, angajatorul, sigur, daca îi pot plati concediul sau nu (a depasit sau nu nr.de zile la care are dreptul fara sa cer aviz de la medicul expert)?

    • Otilia Tiganas 4 februarie, 2016 at 7:09 am - Reply

      Trebuie medicul expert! Ăsta-i unul dintre răspunsuri.
      Iar altul- mult zis, cred eu „răutăcios”. Hai mai bine „cu lipici la cititori”, chiar dacă unii se mai „autosesizează”. Fiindcă, o postare de blog nu-i copy paste din Monitorul Oficia cu aduce cu sine amprenta semnatarului. Altminteri ar adormi lumea…

      • simona l 4 februarie, 2016 at 8:19 pm - Reply

        Păi eu nu am de unde sa stiu daca trebuie sau nu viza medicului expert .La mine a lucrat 10 luni in care a avut doar 54 zile de medical si nu am de unde sa stiu daca la angajatorul precedent, in celelalte 2 luni imediat anterioare celor 10, a avut sau nu concediu medical. Aici e lacuna din legislatie. Eu dau adeverinta doar pentru cele 10 luni, ca atat are lucrate la mine, iar medicul primeste astfel o informatie incompleta. Ar trebui sa ceara inca o adeverinta si de la angajatorul precedent, asa mi se pare logic, dar nu se specifica si nici nu se intelege acest lucru din legislatie. Mă intreb de ce nu se folosesc informatiile, foarte in detaliu , pe care le transmitem noi, angajații acestor angajatori ” nepăsători”, electronic in fiecare luna?( Declaratia D112 cuprinde informatii destre fiecare concediu medical cu toate detaliile necesare ) De ce sistemul informatic nu permite acest lucru? Ar elimina aceasta adeverinta si acest stres produs de ea.
        Cu scuzele de rigoare, dar tot senzatia de „rautacios” imi lasa articolul. Si asta chiar daca nu sunt angajator , ba chiar sunt parinte de medic.

  31. Elena Sebeni 3 februarie, 2016 at 6:34 pm - Reply

    Am si eu o intrebare: Adeverinta trebuie sa fie eliberata exact in aceeasi zi in care se acorda concediul? Adica, data eliberarii trebuie sa coincida cu data primei zile de concediu? Va intreb acest lucru deoarece fostul meu medic de familie mi-a cerut adeverinta eliberata in ziua in care mie mi s-a facut rau si m-am prezentat la cabinetul medical. Precizez ca m-am prezentat la cabinet la ora 17, iar la locul meu de munca nu mai lucra la ora aceea nici o secretara care sa imi elibereze adeverinta! Dimineata eu nu am putut sa merg la serviciu pt ca m-am simtit rau, iar doctorul meu de familie lucra de dupa masa si a spus ca ma poate primi doar la ora 17. Acesta este procedeul standard? Pentru ca mie mi se pare lipsit de orice logica.

  32. pecz elisabeta 3 februarie, 2016 at 6:59 pm - Reply

    Buna seara ,eu vad ca aceasta nemaipomenita adeverinta totusi are lipsuri . Nu specifica data de la care este angajata persoana ca de ex daca lucreaza numai de 10 luni in care a beneficiat total de 54 zile cm (de la mine mf doar 12 zile ) ,dar la o alta firma la care a fost angajat inainte a mai avut 30-40 zile ,care nu apar nicaieri eu saracul mf de unde stiu cind ajunge la 90 zile?

    • simona l 4 februarie, 2016 at 7:09 pm - Reply

      Exact aceeasi problemă mi-am pus-o si eu. Logic ar trebui sa aduca adeverinta si de la angajatorul anterior, daca a fost angajat in cele 2 luni anterioare celor 10 de care spuneati in exemplu. Atunci s-ar vedea intregul. Dar „legic” nu am vazut stipulat cum se face. Eu , ca angajat al angajatorului nu ar trebui sa-mi bat capul, primesc certificatul medical pe raspunderea medicului emitent, dar bietul medic cum e acoperit ? Cel mai simplu ar fi ca sa existe aceste informatii in sistem. De fap ele exista dar se pare ca sistemul e deficitar. Noi, din partea angajatorilor depunem electronic, in fiecare luna, o declaratie ce cuprinde toate aceste informatii despre toti angajatii, inclusiv numar de zile de concediu medical , codul de indemnizatie.

  33. mircea 3 februarie, 2016 at 7:00 pm - Reply

    Pt. PFA, eu certific ca eu asa si pe dincolo?!

  34. anonim 3 februarie, 2016 at 7:47 pm - Reply

    Eu am primit o astfel de adeverinta de la un angajator,cei drept privat,ca la stat ai de furca cu functionareleee….!

  35. ioana 3 februarie, 2016 at 7:55 pm - Reply

    Pai ordinul 581/2014 privind documentele justificative de asigurat este încă în vigoare- acolo este modelul vechi. Angajatorii pe care trebuie sa-l foloseasca?

    • Sergiu 4 februarie, 2016 at 10:58 am - Reply

      Amandoua. Una este pentru CJAS – dovada asigurat, si una este pentru concedii.

  36. mada 3 februarie, 2016 at 8:26 pm - Reply

    Mă piș pe sistemul vostru

  37. Cristi Lee 3 februarie, 2016 at 8:27 pm - Reply

    Serios? Angajatorul e un ală și doctorul e un gentilom? Unii dintre noi știm despre modificare. Dvs știți ca puteți verifica statutul de asigurat direct pe site casei de sănătate…?

  38. Aranka 3 februarie, 2016 at 8:30 pm - Reply

    Dragii mei, as vrea sa va spun ca pe vremea cand eram in Romania si munceam acolo tot in sistemul sanitar am platit C.A.S ani la rand si bineinteles ca pana sa stau la coada la mediul de familie s.a.m.d am preferat sa imi cumpar medicamentele.Era mai convenabil ce atata pierdere de timp pentru o aspirina , un paracetamol,etc.Adevarul este ca nici nu prea am fost eu bolnava ca sa am nevoie de concedii medicale.Dar chestia asta cu adeverinta de la locul de munca pentru a obtine concediu medical mie mi se pare de-a dreptul o nesimtire.Adica nu e destul ca omul este bolnav, hai sa il mai punem si pe drumurica bietul de el nu are alta treaba decat sa umble asa bolnav incoace si incolo.Totodata mi se pare o lipsa totala de incredere fata de medicul care acorda concediul medical deoarece este pus sub semnul indoielii veridicitatea actului medical in sine.Eu personal atunci cand sunt bolnava dau un simplu telefon pentru programare,merg la medic imi primesc medicamentele si daca este neccesar concediu medical.Nu platesc absolut nimic decat o parte mica din costul medicamentelor.Si fuga repede in pat ca doar sunt bolnava.Unde sa mai umblu dupa acte?Dragii mei aveti niste idei deosebit de deocheata si zau nu stiu de unde va vin ideile astea.Cu respect va doresc sa nu va imbolnaviti niciodata.

  39. silvia telegaru 3 februarie, 2016 at 8:52 pm - Reply

    Stupizenie, iti vine sa te tot duci, chiar daca nu ai probleme cu capul, acesti indivizi te determina sa-ti „iei campii”cum sar zice…!! Ieri am avut”surpriza”aceasta,referitor la eliberarea de catre angajator a faimoasei adeverinte… De ce nu se face o instruire cu toti inspectorii RH in momentum cand apare cate o Ordonananta de guvern…..?? Intreb SI EU nu se doreste sa se afle de catre toti…..?? Au o placere deosebita sa puna bolnavii PE drumuri, cand opresc acele taxe din salariu imediat actioneaza…. , oricum platim degeaba…!!

  40. gheorghe 3 februarie, 2016 at 9:39 pm - Reply

    Acest gen de adeverinte se elibereaza de unele institutii de aproximativ doi ani si pe langa aceasta mai completezi un formular pe care mai aplici si cateva semnaturi, acestea din urma la medicul de familie, nu ai adeverinta nu se poate elibera certificatul medical, mai mult daca nu este buna si revi in urmatoarea zi cu alta medicalul ti se va da incepand cu ziua din care ai adus adeverinta! La noi ca la nebuni! Concluzia: trebuie sa ne programam cand sa ne inbonlavim ca sa putem cere adeverinta de la angajatori

  41. Laura 3 februarie, 2016 at 9:49 pm - Reply

    Pai … cu tot respectul … acum 2 luni am primit o circulara de la CAS cum ca nu este necesar si nici nu trebuie sa cerem adeverință de asigurat …pentru ca omul are card … și apoi eu oricum vad în sistem concediile medicale și cate zile sunt. Ca sa pot sa eliberez concediul e obligatoriu sa îl înregistrez în sistem! Eu nu înțeleg de ce sunt atâtea programe în care se lucrează … chiar trebuie sa ne batem joc unii de altii? Înțeleg ca baza e unica … deci care e problema cu programele?… căci mi se pare mie ca de aici se cam trag toate… adică eu dacă introduc concediul în ICMED cel din Hippocrate sau știu eu care nu îl vede … dar asta e problema celor de la Casa nu a mea ca medic… e treaba lor sa facă sistemul sa meargă. Eu sunt acolo doar sa tratez … nu sa fac pe detectivul adeverinței și nici pe informaticianul! Ar trebui făcut ceva în privința asta … altfel Casa nu va mai plăti în curând nimic!

    • Otilia Tiganas 4 februarie, 2016 at 7:10 am - Reply

      Adeverința se cere doar la eliberarea unui concediu medical. Și musai proaspătă.

  42. cricket 3 februarie, 2016 at 9:55 pm - Reply

    buna ziua
    haideti sa clarificam cateva aspecte si sa nu ne grabim sa dam verdicte. din pacate citim franturi sau paragrafe dar nu citim actul normativ initial. am sa pun aici un link (tocmai al ministerului sanatatii!) si veti vedea ce inseamna „platitor de indemnizatii”.
    http://www.ms.ro/?pag=62&id=8256

    mai mult decat atat, in antetul adeverintei scrie „ANGAJATOR/CASA DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE”. va las pe voi sa trageti singuri concluziile, nu inainte sa va vand un pont: slash-ul acela nu-i pus deegaba acolo… :)

    pentru ca traim in vremuri in care zisu’ nu-i totuna cu facutu’, intreb si io ca un simplu cetatean: ce iti da calitatea de asigurat in RO? adeverinta? cardul? contractul de munca? plata contributiei la sanatate? zile si nopti sanatoase va doresc!

  43. Maria 3 februarie, 2016 at 9:55 pm - Reply

    sa nu credeti ca toti angajatorii sunt nepasatori fata de salariati,nu ne plasati pe toti pe aceeasi pozitie,stim si noi de aceasta adeverinta in format nou,ne si pasa de salariatii nostrii si chiar ii respectam….

  44. Dafina 3 februarie, 2016 at 11:38 pm - Reply

    30 de zile ?? WTF ? Stiam ca e valabila 3 luni !!

  45. Elena 4 februarie, 2016 at 5:12 am - Reply

    Ce este codul de imnazie si de unde se ia acesta?

    • Elena 4 februarie, 2016 at 5:13 am - Reply

      indemnizatie

  46. STEFAN TGOCNA 4 februarie, 2016 at 6:07 am - Reply

    DE CE ATI MAI SCOS CARDUL DE SANATATE CARE ESTE VERIFICAT PRIN CNAS UNDE ESTE SPECIFICAT CA PERSOANA ESTE ASIGURATA IAR LA DOCTORUL DE FAMILIE FIGUREAZA ZILE DE CONCEDIU MEDICAL OARE NE INTOARCEM IN ANI 1950 RUSINE!!!!!!!

  47. Mircea 4 februarie, 2016 at 6:10 am - Reply

    N-ar trebui Casa de sanatate prin sistemul informatic care centralizeaza datele de atatia ani si care a costat enorm sa poata spune doctorului cate zile de CM are luate beneficiarul in ultimele 12luni? Sistemul asta informatic nu are nici un alt rost decat sa nu mearga cand ai nevoie.

  48. […] Mă bucur de interesul zdrobitor la postarea mea cu noul tip de adeverință. […]

  49. maria 4 februarie, 2016 at 7:31 am - Reply

    Hello, hello da de respect reciproc a-ti auzit?? Ca unul fără altul nu ar fi posibil zic eu.

  50. cristina 4 februarie, 2016 at 7:47 am - Reply

    NU SE MAI TREC COASIGURATII IN ADEVERINTA?

  51. horia 4 februarie, 2016 at 9:56 am - Reply

    Daca ordinul este nr 43/8/2016, acel /8/ indică luna?! Atunci se aplică din 1 ian. 2016 un ordin di luna august 2016? Cine explică minunea???”

  52. Magda 4 februarie, 2016 at 11:35 am - Reply

    Adeverinta de la angajator, card de sanatate, adeverinta de asigurat … hartii peste hartii, experiente de neuitat pentru pacienti sau ma rog pentru cetatean, depinde de locul in care nevoie de ele, nu inteleg de ce atata tehnica daca ne ingropam in mai multe hartii decat erau pana acuma, de la noi pacientii pana la medicii de familie … care te consulta 5 minute si mai stai jumate de ora sa completeze toate catastifele cu acelasi lucru. Eu am avut o experienta recenta, sotul meu este asigurat fara card emis. La medicul de familie ni se spune: nu poti veni fara card de sanatate … nu am card emis….ei, atunci te duci frumos la casa de asigurari si ti de elibereaza adeverinta de asigurat … fuga la casa, acolo ni se spune … pai nu se elibereaza adeverinte decat celor carora li s-a emis card si l-au refuzat, e deteriorat,e gresit completat etc.etc. iar medicii sunt obligati sa te verifice pe sait. Ne ducem inapoi la medicul de familie, in sfarsit se dezmeticeste si spune … a, am crezut ca nu esti asigurat, ca randul trecut cand ai fost la mine, cu 2 saptamani in urma, parca nu erai, dar e angajat si inscris la medicul de familie de 3 ani, si de atunci e asigurat zi si noapte … a acuma apari asigurat…pai nu-ti mai trebuie atunci. Nu i s-a emis card , cu toate ca trebuia, pt. ca face parte din alta categorie de cetatean, adica starin, casatorit in Romania, si cu aproape toate „drepturile” in Romania. OK, am fost de medicul de familie, a trebuit sa mergem la spital, acelasi lucru, nu ai card ? iti trebuie adeverinta de asigurat … dar eu sunt angajat, am contract de munca, sunt inrscris la medicul de familie, pot adeverinta de la angajator … nu domnule, noua ne trebuie ori card de sanatate, ori adeverinta de asigurat, eventual ar obtine unul daca si-ar plati din buzunar taxa, si ar fi de 2 ori asigurat … deci te duci la medic satatos si te intorci bolnav, cam asta e concluzia. Si totusi la nervii nostri nu se gandeste nimeni, se gandesc cei care trebuie, doar atunci cand se lovesc de asituatii de acelasi fel, dupa care uita, si uite asa e grija lor fata de noi, muritorii de rand

  53. Iuliana 4 februarie, 2016 at 1:06 pm - Reply

    Ce prostie crasa mai e si asta! Tocmai ce au anuntat ca fac o comisie care sa mai elimine din birocratie, dar vad ca, din contra, se adancesc mai rau in ea. De ce mama naibii mai au facut cardul de sanatate??? Nu pot vedea in sistem daca un om a mai avut sau nu concediu medical si pentru ce? De ce trebuie sa stie angajatorul sau sa caute in hartoage aceste informatii??? Pierdere de timp si de nervi!!!

  54. Elena 4 februarie, 2016 at 2:03 pm - Reply

    Partial gresit! Cei din sistemul privat au aflat deja de modificare.Situatia este valabila pentru cei din sistemul public, poate.Sa nu generalizam!

    • Otilia Tiganas 4 februarie, 2016 at 3:56 pm - Reply

      Faptul că 65 de mii (!!) de români mi-au citit postarea în două zile, dovedește că informația a fost bine venită. Aproape că-mi permit să generalizez…

  55. S.S. 4 februarie, 2016 at 4:15 pm - Reply

    Buna ziua. Va rog sa-mi confirmati sau infirmati un lucru legat de concediul medical. In penultima zi de medical pentru risc de sarcina, am racit ingrozitor si mi-am sunat medicul de familie ca sa imi dea medical pentru aceasta raceala in continuarea medicalului de risc sarcina. Stiti ce mi-a zis: ca nu poate elibera un astfel de medical imediat dupa medicalul specialistului pt risc sarcina…ca ar trebui sa mai lasam 2 zile intre ele. Iar eu in 2 zile am ajuns de urgenta si m-au internat la spitalul de boli infectioase cu perfuzii peste perfuzii ca sa-mi scada febra atat de periculoasa pentru bebele din burtica.
    Daca nu ajungeam la spital, dupa medicul meu de familie, ar fi trebuit sa ma intorc la serviciu in starea in care eram.
    Ce credeti: a avut dreptate medicul meu? Sau pur si simplu nu a avut chef de mine?!
    Va multumesc!

  56. lardin 4 februarie, 2016 at 4:18 pm - Reply

    facerea de bine……..mai mult de jumate din comenturi sunt rautacioase , tipic romanesti……praf neam

    • Otilia Tiganas 4 februarie, 2016 at 10:17 pm - Reply

      Nu. Postarea are peste 85 de mii de accesări unice. În 3 zile ce-i drapt. Să zicem 5-6 replici răutăcioase. Raportul este 6 la 85 de mii… deci statistic spre zero.

  57. Leonard 4 februarie, 2016 at 4:45 pm - Reply

    Nu este completa adeverinta – lipseste rubrica pt coasigurati – o puteti gasi la adresa http://www.cnas.ro/casmb/page/adeverinta-pentru-eliberarea-de-concedii-medicale.html
    Este important sa se cunoasca nr. zilelor de concediu medical in functie de codul de indemnizatie, deoarece se aduna in mod diferit (de ex. nu se aduna concediul de sarcina si lauzie cu cel de boala obisnuita )
    Cardul de sanatate nu are decat rolul de a confirma prezenta pacientului la medic pt a fi reduse serviciile medicale FALSE !
    Calitatea de asigurat se verifica online in SIUI ! – orice persoana poate face acest lucru – este f. simplu !
    Regulile sunt f. simple dar trebuie respectate – problemele apar atunci cand medicul sau angajatorul nu le respecta sau cand se fac comentarii fara a cunoaste situatia !

    • Elena 5 februarie, 2016 at 11:09 am - Reply

      Sunt adeverinte diferite, una pentru salariat si una pentru persoanele coasigurate ale salariatului, intr-adevar modificate acum dupa ultimile reglementari in vigoare(20.01.2016) .

  58. Killer 4 februarie, 2016 at 10:02 pm - Reply

    Sper sa nu ma insele memoria dar in Revisal angajatorul poate sa vada ultimul loc de munca al salariatului, zilele de concediu de odihna primite si zilele de concediu medical, deci angajatorul cunoaste aceste informatii. Cat despre doctorul de familie la randul lui cunoaste zilele de concediu medical, pentru ca el parafeaza concediul medical(chiar daca el este acordat de un medic specialist sau primit din spital). Asa ca e o prostie ca eu in calitate de salariat sa aduc adeverinta de la angajator in care sa se specifice numarul zilelor de concediu medical. E o prostie pentru ca doctorul de familie stie deja cate zile de concediu medical am la activ. Si totusi o astfel de adeverinta trebuie sa duci la un doctor specialist(pentru ca el nu stie numarul zilelor de concediu medical pe care le ai la activ).
    Dar asta e birocratia din Romania ne mananca Sfintii.
    Si acum sa deviez putin de la subiect. Am observat ca se port dispute angajator-angajat.
    Nu toti angajatori din Romania sunt corectii cu salariatii lor, pe majoritatea ii doare in cot daca salariatul lor ajunge in spital, tot o data nu comunica reguliile interne(in special firmele de paza)
    Cat despre salariat el este motorul companiei dumneavoastra fara el nu faceti nimic in concluzie nu aveti profit

    • andreeaw 21 iunie, 2016 at 10:35 pm - Reply

      zau??? Ce Revisal deștept aveți dvs!!! V-aș cere adresa dacă nu aș ști că bateți câmpii

  59. Lili 6 februarie, 2016 at 9:04 pm - Reply

    Dar dacă n-ar fi patronii, noi unde am lucra? Ca la stat e cam greu dacă n-ai pile.

  60. Eu 6 februarie, 2016 at 9:08 pm - Reply

    Cui nu-i convine ca angajat, sa se riște, sa ia bani din banca să-și facă o afacere ca sa fie patron,sa vadă ce bine doarme noaptea.

  61. […] Important! Adeverință de la serviciu, pentru concediu medical. […]

  62. […] Important! Adeverinta de la serviciu, pentru concediu medical. – otiliatiganas.ro14848 shares 1405 comments 20697 likes 12 tw. trackbacks 1998 tw. followers […]

  63. Stefanita 11 februarie, 2016 at 6:09 pm - Reply

    Buna seara!!! O intrebare – va rog la ce se refera aici?

    Sub actiunile aplicate faptei de fals in acte publice,declar ca datele din adeverintaa sunt corecte si complete.

    Un raspuns va rog

    • Otilia Tiganas 11 februarie, 2016 at 9:10 pm - Reply

      Răspunsul meu ar fi o altă proză scurtă satirică. E dobitocie. Normal.

  64. monica 12 februarie, 2016 at 9:52 am - Reply

    buna ziua, sintagma”pentru fiecare afectiune in parte” ma deruteaza, cum trec in tabel, cod indemnizatie…01..06 ok dar afectiune ce ytrec cod de diagnostic sau e deajuns cel …01…06??? multumiri

  65. Pogan Olga 22 martie, 2016 at 10:12 am - Reply

    Buna ziua ! LA adeverinta de la lucru mi-a gresit adresa,pot eu sa tai si sa o scriu corect?

  66. liliana 18 aprilie, 2016 at 1:50 pm - Reply

    Am citit articolul si o gramada de pareri si nu-mi vine sa cred ca sunt atat de multi oameni care inca nu inteleg despre ce este vorba, in frunte cu autoarea articolului. Si daca tot am pierdut timp citind degeaba o sa spun si eu cate ceva:
    1. Ceea ce a iesit ‘din cuptor’ in luna ianuarie nu este o ordonanta ci un ordin. E o mare diferenta intre ele, ordinul cuprinde norme de aplicare a ordonantei.
    2. In sistemul de sanatate exista 2 tipuri de prestatii: in natura (consultatii, interventii, medicamente) si in bani (indemnizatii de concediu medical).Cele 2 tipuri de prestatii precum si drepturile si obligatiile asiguratilor sunt reglementate prin acte normative diferite.
    3. Pentru a beneficia de prestatii medicale e nevoie sa ai un stagiu minim de cotizare iar acesta difera pentru prestatiile in natura si pentru cele in bani.
    4. Pentru prestatiile in bani stagiul este de o luna in ultimele 12 luni. Adica este posibil sa platesti contributie doar o luna intr-un an si sa beneficiezi de concediu medical si de indemnizatie.
    5. CNAS nu e capabila sa gestioneze distinct stagiile de cotizare pentru cele 2 tipuri de prestatii. Ceea ce se vede in SIUI si vede si medicul este daca o persoana este asigurata si poate primi prestatii in natura.
    6. In acest moment singurul care poate confirma calitatea de asigurat a unui salariat in vederea acordarii prestatiilor medicale in bani este angajatorul (cel care face plata contributiei pentru concedii si indemnizatii). La angajare salariatul are obligatia de a prezenta o adeverinta de la angajatorul anterior cu stagiul de cotizare si numarul de zile de concediu medical pe care le-a avut in ultimele 12 luni. Aceasta adeverinta este reglementata prin lege.
    7. Co-asiguratii nu beneficiaza de concediu medical din acest motiv nu se afla pe adeverinta.

    • PC 15 decembrie, 2016 at 1:55 pm - Reply

      Va intreb:in conditiile in care angajatorul precedent, un cetatean strain, a lasat totul balta, si-a inchis pravalia in Romania, desi firma lui apare ca fiind functionala, si a plecat in tara lui iar anagajatul nu mai poate obtine nicio adeverinta de la el, ce poate face omul?

      • Otilia Tiganas 16 decembrie, 2016 at 8:58 am - Reply

        depinde de context. Pivind durata cotizarii, gaseste informatie (daca o gaseste!) in registrul electronic al angajatior. Adev ptr. conceiu medical nu-ti mai trebuie, fiindca nici CM nu isi gaseste rostul, nemaiavand cine sa-l achite (pe concediu)- patronul plecat, adica! Oricum, situatia ta pare nasoala!

  67. botezatu florentina 25 aprilie, 2016 at 4:44 pm - Reply

    Informații utile!
    Sunteți foarte drăguță și simpatică; un articol bine explicat!

  68. Radu 3 mai, 2016 at 3:54 pm - Reply

    Rahat!!! Atat timp cat ai card de sanatate , dupa dracu mai imi ceri mie concediul medical pe ultimul an!!! cand tu ca doctor poti afla (sau ar trebui sa poti afla) cate zile de concediu medical am avut , doar uitandu-te in calculator, ca doar esti in legatura cu casa de asigurari prin intermediul CARDULUI DE SANATATE!!!!

  69. Alina 10 mai, 2016 at 6:02 am - Reply

    Buna ziua! As putea si eu sa „bag in aceeasi oala” pe toti medicii asa cum faceti dvs. cu toti angajatorii, dar cunosc medici care isi fac datoria fara sa ceara ceva in schimb, poate doar putina recunostint. Cunosc medici care si in timpul liber sunt la spital sau chiar in concediul de odihna numai pentru ca au pacienti si stiu ca daca ei nu se ocupa de ei, alt coleg nu o va face. Asa ca sunt angajatori care sunt la curent cu noutatile legislative si care stiu cum este sa „fi plimbat”, asa ca va rog sa nu ne „bagati pe toti in aceeasi oala”. Si alta problema: dvs. ca medic de familie nu stiti cate zile de concediu medical ati dat sau pentru cate ati pus viza? Va multumesc!

    • Otilia Tiganas 10 mai, 2016 at 1:15 pm - Reply

      Eu sunt și angajator! (Toți medicii de familie sunt OBLIGATORIU și angajatori, să știi.)
      Deci m-am băgat și pe mine-n oală.
      Iar răspunsul la ultima întrebare… dacă pot… este ăsta:
      – Pot, nu pot, legea mă obligă să solicit adeverința aia nenorocită, fără de care, dacă-s prinsă că am eliberat concediul din cotor, plătesc de mă usuc.
      Nu eu cer, MI SE CERE SĂ CER!
      În concluzie, Alina, suntem în aceeași oală care sigur nu-ți place nici ție, oricât de angajator ai fi. Azi ești angajator, mâine pieton sau pacient sau învățăcel, deci de cretinării tot nu scapi.

  70. Alina Vecu 7 iulie, 2016 at 7:17 pm - Reply

    Am o problema poate ma lămuriți , un angajat fiind în incapacitate temporară de muncă , îmi cere o adeverință din care să reiasă zilele de CM , pe adeverință apar zilele calendaristice nu si zilele detaliate de pe desfășurătorul concediilor medicale, cum e corect să procedez.

    • Otilia Tiganas 11 iulie, 2016 at 5:37 am - Reply

      Intereseaza numarul total de zile, nu doar cele lucratoare.

  71. Alx 24 iulie, 2016 at 8:31 pm - Reply

    Buna! Am si eu o intrebare referitoare la adeverintele medicale pentru inscrierea la facultate. De catre cine se poate elibera in caz de nu se poate ajunge la medicul de famile?

    • Otilia Tiganas 25 iulie, 2016 at 4:04 am - Reply

      Teoretic de nimeni altul. Dar poți să-l suni și să rogi să-ți scaneze una.

  72. Szabolcs Vatany 10 august, 2016 at 10:44 am - Reply

    buna ziua !am o intrebare si eu ! am primit 3 saptamani de concediu medical si nu am de gand sa stau toate cele 3 saptamini doar 2 ce pot face , sau ma intorc si rezolva firma ?

    • Otilia Tiganas 10 august, 2016 at 10:58 am - Reply

      Oricare. Și firma, și medicul poate corecta. Fiecare rezolva altfel, depinde cat chef au s-o faca.

      • vatany szabolcs 10 august, 2016 at 12:48 pm - Reply

        multumesc pentru raspuns si as mai dori sa va intreb daca trebuie sa depun o cerere la firma ca o sa ma intorc de buna voie la munca si ca refuz zilele ramase ca si concediu medical.

        • Otilia Tiganas 10 august, 2016 at 4:30 pm - Reply

          Nu există norme în sensul acesta, va cere fiecare ce-i vine!

  73. Cristina Enache 6 septembrie, 2016 at 11:22 am - Reply

    Buna ziua,stimata doamna.
    Ma confrunt cu o problema.Unul dintre salariatii firmei are concediu medical.Primul cod 06(Urgenta),cel de al doilea cod 01 (Boala obisnuita).problema mea este ca nu am stagiu de cotizare complet de 6 luni in ultimele 12 luni.Imi lipsesc doua luni.Angajatorul unde a lucrat inainte de a veni la mine,refuza sa-i elibereze adeverinta cu stagiul de cotizare,pe motiv ca nu mai este salariatul lor,si ca doar o simpla adeverinta de vechime poate sa-i dea (cei drept a vorbit doar telefonic).Ce pot face,in afara de faptul ca respectivul salariat v-a solicta in scris aceste adeverinte?Se mai poate reconstitui stagiul de cotizare

  74. FIRU 18 decembrie, 2016 at 10:56 pm - Reply

    buna as avea o intrebre eu am fost 4 lun in concediu fAra plata si nu mai fgurez ca asgurat pot prim CM SI ADUC ADEVERINTA DE LA SERVICIU CA DN DATA DE ….. SUNT ANGAJAT

    • Otilia Tiganas 22 decembrie, 2016 at 9:41 am - Reply

      Greu de raspuns. Intrebati la CAS judetean al dvs care-i situatia!

  75. ALINA 10 februarie, 2017 at 6:41 pm - Reply

    Am și eu o scurta întrebare. Daca în cazul în care la CNAS figurez ca asigurat ,doar ca cardul nu este emis încă .
    Pentru un concediu medical ,înafară de adeverința de la locul de munca , mai este nevoie sa-i prezinți medicului de familie și o adeverință înlocuitoare pentru cardul de sănătate?

    • Otilia Tiganas 10 februarie, 2017 at 10:55 pm - Reply

      Depinde de județ, de CAS-ul județean, de MF. Mai exact, ești în România! Așadar orice ai întreba, cu trimitere la legi, răspusu-i „depinde”.

      • ALINA 11 februarie, 2017 at 1:15 pm - Reply

        Multumesc pentru răspuns .In principiu am fost la MF, de abia ținându-ma pe picioare ,mi-a spus ca am nevoie de card,asa ca am dat o fuga pana la CAS (la 50 de KM depărtare ),de acolo m-au trimis din nou la medic spunându-mi ca pot fi consultata fără card fiindcă acesta va vedea în sistem ca sunt asigurata .Intre timp m-am documentat putin și am aflat ca as putea avea nevoie de o adeverință înlocuitoare pentru medic .Pana sa termin cu tot acest dute-vino,la CAS se terminase programul și la medic la fel .Pe weekend îmi dau diagnostic singura . Urmează sa revin la medic luni.:):

  76. Maria 3 iulie, 2017 at 11:28 pm - Reply

    Buna! Am si eu intrebare : se poate acorda concediu medical daca nu ai card de sanatate (l-am pierdut)?

  77. maria muresan 4 iulie, 2017 at 8:08 pm - Reply

    Buna,

    Tatal meu este hipertensiv tratat cu noliterax 10 mg/2.5mg dimineata si tenaxanum 2mg seara insa de la initierea acestui tratament are tensiunea diastolica mica, valori intre 65, 50, sau chiar 47 fara sa fie ametit. Nu acuza nici un alt simptom, tiuit in urechi, lesin sau varsaturi.
    Dupa parerea dvs. este o supradozare de medicamente antihipertensive ?
    Multumesc.

  78. Cristina 5 septembrie, 2017 at 4:39 pm - Reply

    Buna ziua,

    Am si eu o intrebare. Sint gravida cu gemeni, sarcina obtinuta prin FIV si ca sa/ o pastrez am stat in pat de la sase saptamini. Am dus la serviciu scrisoare medicala dupa 90 de zile de mesdical, am completat niste formulare, si HR- ul a dat mai departe la providerul de servicii medicale cu care colaboram dosarul meu. Medicul de medicina muncii a intocmit un raport, si mi s-a spus ca pot sa continui cu medicalele pe cod 01 pina intru in prenatal.

    Dar, acum primesc un telefon prin care sint anuntata de la serviciu ca sistemul nu imi mai accepta medicalele, ca s-au depasit cele 90 de zile. Si ca imi trebuie avizul medicului expert pe ultimele doua medicale.

    Intrebarea este…. daca ajung la acest medic expert (inteleg ca trebuie sa ma indrume medicul de familie catre o institutie unde sint arondata?!?!?), acest medic expert mai poate pune avizul, stampila practic, pe un medical eliberat in urma cu 30 de zile? Vedeti o alta solutie in acest caz?

    • Otilia Tiganas 14 septembrie, 2017 at 9:44 pm - Reply

      Scuza intarzierea raspunsului, am fost in vacanta fara net. Dupa 90 de zile ce CM da, e nevoie de comisie care sa aprobe. Nu-i zice medic expert, ii zice comisie. Si poate aviza retroactiv.

  79. Cristi 16 noiembrie, 2020 at 12:27 pm - Reply

    Pana in iulie 2020 am fost angajat la o firma (4,5 ani), acum din august 2020 lucrez la o alta firma, cu contract de munca. Acum am nevoie de adeverinta de la angajator cu mentionarea zilelor de CO pe ultimele 12/24 luni, mi-a dat adeverinta cu mentiunea zero zile CO pentru cele 3 luni de cand sunt angajat la el.
    Pentru celelalte luni pana la 12/24 din urma cum rezolv. Medicul de familie vrea formularul complectat corect. Am apelat la fostul angajator sa-mi dea o adeverinta, dar mi-a spus ca nu poate caci nu mai sunt angajatul lui.
    Va rog spuneti cum o rezolv, ce trebuie facut si cum. Cu stima!

    • Otilia Tiganas 16 noiembrie, 2020 at 1:20 pm - Reply

      Vechiul angajator e cel care greșește. El e obligat să vă dea documente care privesc perioada în care ați lucrat la el. Dar greșit e și marasmul legislativ, ilogicul, neclaritățile, fiindcă la fel de bine vechiul angajator ar putea fi acuma mort și pe ușa firmei lacăt. Or asta nu ar trebui să însemne ca dvs să nu mai aveți dreptul la concedii medicale. Încercați deci cu angajatorul, din nou. Spuneți că ați întrebat la ITM. Poate ține.

Lăsați un mesaj...

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Laborator Analize

Arhive

Get more stuff

Subscribe to our mailing list and get interesting stuff and updates to your email inbox.

Thank you for subscribing.

Something went wrong.