Prima pagină » INVITAŢI » ZECE reguli de aur ca să nu adormi la volan

Comentarii

ZECE reguli de aur ca să nu adormi la volan — 7 comentarii

  1. 2 sunt cauzele ptr care soferii adorm : – cu cit sunt mai noi masinile cu atit sunt mai ermetice, neaerisite, ceea ce conduce la somnolenta datorira hipoxiei creierului; – consumul de carne la gratar, insuficient fripta, induce toxoplasmoza niste „viermisori” care se instaleaza in creier blocind cimpul de constiinta ( exista numeroase studii in acest sens , studii realizate de specialisti englezi). Ambele aspecte potenteaza riscul de somnolenta atunci cind conducatorul auto are steatoza hepatica si constipatie. Toate persoanele afectate aveau abdomenul cu acumulare de lichide ( „burta de bere”). Asadar, mincare (bogata in proteine ) in exces si lipsa conditiei fizice aduce somnolenta

    • Acuma… asta cu toxoplasmoza e mult mult mai complexă și mai rară până la deloc, dacă mânânci un grătar. Deci informația cu „viermișorii din creier dacă mânci grătare”, nu-i bună. Toxoplasmoza – formă cu difuzare cerebrală, nu induce somolemța la volan, că oricum nu mai poți conduce. Eventual ești mai somnoros în timp ce ești internat la reanimare.

  2. scuze pt offtopic dar nu gaseam unde sa pun o intrebare:
    este obligatoriu a fi respectata perioada de FIX 6 luni pentru a primi de la medicul de familie 2 trimiteri pentru tratament fizioterapeutic si de recuperare ?
    altfel spus, pot primi trimiterile pt fizioterapei in urmatoarele situatii (?):
    -una la 1 oct 2016 si a doua la 15 februarie 2017ș
    – una la 1 aprilie 2017 si a doua la 20 august 2017
    (exista un act legislativ care reglementeaza aceasta perioada?)
    va multumesc anticipat,
    al dvs.
    florin rotaru

  3. Doamna Draga, noi unii din șoferi conducem 25 de ore din 24 real. Cum din cauza fusului orar in fine.
    Ce ați menționat mai sus, v-ați pierdut timpul mai ales la modul cum ați abordat problema, sunteți pe lângă total.
    Lăsați un șofer sa vorbească…
    Oricum ideea este buna juniorilor care sunt mai tineri cu vreo 60 de ani decât dumneavoastră, aveți dreptate

    • Domnule șofer. Textul este semnat de un chirurg- femeie. Unul care, deseori, conduce spre casă după 24 de ore de gardă. În GB tocmai se pregătește o inițiativă legislativă car-i vizează pe medicii nevoiți să conducă după gărzi și nesomn, asta în urma unor drame cu tineri. Din ce puii mei ați dedus că articolul s-ar adresa șoferilor PROFESIONIȘITI? Păi dvs aveți legi după care funcționați! Profesioniștii își au regulule lor sticte pe care le respectă/sau nu. Ar fi exact ca și cum dumneavoastră ați învăța chirurgul cum să taie. Nici dracu nu v-a scris dumneavoastră, șoferului profesionist. Asta ca să fiu în tonul dialogului pe care l-aț inițiat cu „termină cu prostiile”. De plidă, eu sunt profesionist al scrisului, pe lângă medicină. Motiv pentru care – spre deosebire de dvs care vă puteți permite – eu semnez orice public, am date de contact, știți exact cine sunt, unde lucrez și pe cine citiți. Eu cine-i „Șoferul de 40 de ani, comunitate”, n-am habar. Și nici nu-i nevoie, fiindă meseria dvs. nu-i scrisul. Dar EU nu-mi pot semna replicile „O muiere bloggeriță 53 de ani”.

      • Gărzile pot dura și 24 de ore? Oare de ce nu au protestat medicii până acum față de acest aspect? Mie mi se pare normal ca gărzile să fie plătite ca și orele de serviciu și să fie considerate ore de serviciu, pentru că medicul MUNCEȘTE ȘI ATUNCEA CÂND FACE GARDĂ. Și gărzile reprezintă muncă. Și șoferii profesioniști ar trebui să muncească doar 8 ore/zi. Ar trebui să fie 3 șoferi în mașină. Fiecare șofer ar trebui să conducă 8 ore, să doarmă 8 ore și să se relaxeze 8 ore.

    • Dar de ce conduceți 25 de ore din 24? Vreți să spuneți că sunteți exploatați, că la voi nu se respectă legea? Că știam că fiecare șofer trebuie să conducă 8 ore, să doarmă 8 ore și să se relaxeze 8 ore. Trebuie să fie 3 șoferi în fiecare mașină.

Lăsați un mesaj...

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>