Nu doresc consultaţie, vreau numai…

Ce este şi ce nu este o consultaţie medicală?

Propun această temă, fiindcă tocmai a ieşit de la mine – în afara orarului – cineva care „nu dorea consultaţie medicală”.

Cea mai clară şi evidentă şi pe faţă formă de consultaţie este faptul că-i zici medicului ce te doare, el pune întrebări, apoi te examinează, trage concluzii şi pune un diagnostic şi prescrie un tratament. DAR!! oricare – una sau două – dintre acestea, tot consultaţie medicală este!

De ce? Fiindcă:

  1. Dialogul îl porţi cu un medic, nu cu un violonist.
  2. Orice dialog pe teme medicale pune mintea doctorului la bătaie. Nici un doctor nu poate răspunde fără să gândească. Un procent uriaş din consultaţie este procesul de gândire al celui pe care îl întrebi!

DECI! Nu poţi începe discuţia pe stradă, la o nuntă, la magazin, cu următoarele: „Numai două cuvinte! Nu doresc consultaţie, vreau doar să-mi spuneţi de ce mă doare aici sub coaste, în partea dreaptă!” Ofensezi medicul. Că FIX aia e o consultaţie, chiar dacă nu-ţi pune electrozii de EKG pe torace şi “te face” doar din vorbe.

Noi nu spunem “doar…” când tragem o concluzie profesională, ci spunem ce trebuie, ca rezultat al unui proces elaborat.

Un răspuns bun la:

-Nu doresc consultaţie, vreau numa` să ştiu de ce mă doare genunchiul!

ar fi:

-Ce coincidenţă fericită! Nici eu nu doresc consultaţie, vreau numa` să-mi achit coşul cu cereale la casă.

  • Continuarea acestui subict (simplisim pe toată Planeta, dar controversat în România), o citeşti aici:

105 Comments

  1. Dalia 10 ianuarie, 2016 at 2:46 am - Reply

    Daca vreau recoltare pt analize, fara sa ii spun medicului problema mea si fara sa ma intereseze interpretarea analizelor, e tot consultatie?

    • Otilia Tiganas 10 ianuarie, 2016 at 7:50 am - Reply

      Nu. Medicul e scos din schemă. E între tine și laborator. DAR dacă-i solicți medicului o trimitere la laborator e mai mult decât o consultație și îți spun ce de. Fiindcă trimiterea la analize trebuie justificată cu o suspiciune de diagnostic. Analize există cu miile, fiecare boală necesită o altă baterie de analize.

      • cristian 10 ianuarie, 2016 at 11:06 am - Reply

        Hai nu zau! Dar de analize periodice nu se aude inca in Romania? Fix alea care il face pe medic sa vada ca e ceva in neregula cu pacientul? Adica daca un medic imi da trimitere sa fac analize e consultatie?

        • Otilia Tiganas 10 ianuarie, 2016 at 11:10 am - Reply

          DA. este

        • Mitica Pisculescu 10 ianuarie, 2016 at 11:24 am - Reply

          Cristian…zi zau cu limba scoasa si intreaba te in oglinda cat de prost esti!!

        • Lucian Pop 10 ianuarie, 2016 at 11:50 am - Reply

          Evident că da. Dacă vorbești cu avocatul despre problemele tale legale nu e consultanta? Dacă vrei analize periodice discuta cu politicieni nu cu medici.

          • Cos 10 ianuarie, 2016 at 8:11 pm

            Ce Lege va da dreptul la ANALIZE PERIODICE ? E o aberație pe care presa v-a băgat-o în cap și o înghițiți în continuare.

        • Eu 11 ianuarie, 2016 at 9:01 pm - Reply

          Cristian!! Nu ai inteles nimic!

    • Luminita 10 ianuarie, 2016 at 9:44 am - Reply

      Fara sfatul medicului, fara sa-ti puna un diag prezumtiv si sa aiba nevoie de anumite analize pt a-l confirma? Ce recoltare vrei daca nu ti-o prescrie medicul? Doar nu esti la magazin sa vrei un kg de carne. E medicina totusi…

    • Dascal Gabriela 10 ianuarie, 2016 at 10:50 am - Reply

      Sa ‘vrei’ doar analize, nu e nimic extraordinar.Te poti prezenta la un laborator si le efectuezi contra cost. Pur si simplu.

    • Tudor Camelia 10 ianuarie, 2016 at 6:07 pm - Reply

      În primul rând biletul de trimitere se eliberează de medic doar în urma unei consultații. Medicul respectiv dorește să i se confirme/infirme un diagnostic.
      Dacă-i cereți medicului doar un bilet de trimitere la analize, fără să-i spuneți problema dvs și fără să-i cereți părerea, aceasta este o jignire la adresa lui.

      • Miha 10 ianuarie, 2016 at 7:01 pm - Reply

        chiar asa? adica tre sa-i spun medicului si de ce vreau sa-mi controlez colesterolul ? off, l-am jignit de fiecare data ..ups

        • Cos 10 ianuarie, 2016 at 8:14 pm - Reply

          Și, dacă afli ca ai un colesterolul 215, care este riscul tău cardiovascular la 5 ani ? Știi sa ți-l calculezi ? Ce medicație ți se potrivește?

        • Camelia Dr. 11 ianuarie, 2016 at 3:14 pm - Reply

          Poți să îți „controlezi” colesterolul de câte ori vrei, numai să știi cum.

      • marius 12 ianuarie, 2016 at 2:23 pm - Reply

        Ce vrajala buna,ce bine ar fi daca toti am apela la specialisti cand am avea o problema ,nu doar se sanatate,tu asa faci nu,ca doar nu vrei sa ii jignesti????

  2. Viorica CRISAN 10 ianuarie, 2016 at 8:09 am - Reply

    Doamna Doctor nu va îngrijorați. Așa se întâmplă și în Franța. Vine și Îți spune „eu nu vreau consultație doar sa îmi semnați certificatul pentru sport. Ori ăsta implica o consultație în toată regula plus o mica proba de effort, sa facă 30 de genoflexiuni și apoi iarăși luat tensiune,puls,frecventa respiratorie. „Mult curaj.

    • Otilia Tiganas 10 ianuarie, 2016 at 8:38 am - Reply

      Nu, nu-mi fac griji! Dar profit de faptul că sunt citită, ca să mai deshid ochii unde se poate.

  3. Cristian 10 ianuarie, 2016 at 8:29 am - Reply

    Când te duci la avocat nu te dezbracă, nu te examinează dar îți ia banii.Asta e când consulți un avocat. Când consulți un medic e la fel. Trebuie să răsplătești deranjul medicului. Te-ai folosit de timpul și mintea lui. Deci, scoateți banu’chitrosilor!

    • Ioana Pop 10 ianuarie, 2016 at 10:32 am - Reply

      Nu cred ca articolul a atins aspectul pecuniar al problemei, nu asta este ideea.
      Este mult mai importanta ideea de cadru terapeutic, este intr-adevar deranjant cand ti se solicita genul acesta de consultatii.
      Personal, mi-am chemat si vecinii la cabinet, chiar daca nu au platit consultatia, pentru ca acolo eu sunt medic si sunt setata pe a gandi, acasa e acasa. Este foarte important ca, daca se doreste un act medical de calitate sa se ofere spatiul si timpul adecvat pentru ca asa cum spune Doamna Doctor in articol, medicul gandeste! Da, oameni buni, nu ne vin raspunsurile precum cartile la poker, trebuie sa gandim sa analizam si asta e un proces complicat. Cititi o prezentare detaliata de caz si veti intelege care este munca ” ce nu se vede”.

      • Otilia Tiganas 10 ianuarie, 2016 at 11:11 am - Reply

        Sigur ca-i asta ideea!

      • Ovidiu 19 septembrie, 2016 at 7:58 am - Reply

        Iubita…medicul este medic si pe tarla….
        Sa fiu sanatos cite consultatii dau la tel.si nu este cu8989….daca cineva isi cere analize este „free gigi”…sa ti le citeasca un medic….se schimba;acel medic s-a pregatit ani ptr. Intilnirea cu tine,cu oricine…lasati meschinaria,cit despre actul medical…”nu vreau consultatie vreau numai sa intreb ceva”asta numai la romani am vazut

  4. Lucia 10 ianuarie, 2016 at 9:34 am - Reply

    Cel m-ai important lucru este ca acel doctor in urma,, discutiei”avute iți pune un diagnostic, își asuma ceea ce îți spune,răspunde de ceea ce îți face, în urma multor ani de studii, nu discuta cu tine la vrajeala ,așa ca pacientule, nu ai stat cu bețivi la o bere, la taclale. Ia sa iți spună doctorul ceva eronat ,sa fie neserios cum ai reacționa?Așa ca pacienți treziți-va! Veniți la doctori cu actele necesare,spălați, curați, ca nu m-ai aveți nici macar cei șapte ani de acasă, civilizați pentru ca doctorii nu sunt dușmanii voștri, dar nici bătaia voastră de joc!

    • Mihaela 10 ianuarie, 2016 at 11:47 am - Reply

      Repeti obsesiv aceeasi greseala!Nu se zice „cel m-ai important”,nici „nu m-ai aveti” ci „cel mai important” si ” nu mai aveti”…gramatica elementara invata,apoi baga-te in polemici medicale etc…E deranjant cum scrii!!!Renunta la scris o perioada si apuca-te de citit…zic si eu…

      • Otilia Tiganas 10 ianuarie, 2016 at 1:27 pm - Reply

        I-adevărat că mesajul a strecurat erori ortografice, acel m-ai, dar în această dezbatere el ține partea medicilor. Chiar o ține fain! Pe care motiv eu rămân la conținut. Și mulțumesc pentru empatie.

      • Halvi 10 ianuarie, 2016 at 5:25 pm - Reply

        Exista telefoane cu autocorect eronat . Nu e musai sa fie omul vinovat. Poate s-a grăbit tastând pe un telefon modern. Anyway, Off topic.

    • mara 11 ianuarie, 2017 at 2:11 pm - Reply

      Cred ca degetul dvs este mult prea ridicat catre pacient, relatia medic-pacient/pacient-medic nu trebuie sa fie una unilaterala. E o combinatie in care.si dau concursul multi factori ce tin atat de pacient dar mai ales de medic. Spun mai ales de medic deoarece cel ce.si alege aceasta profesie ar trebui sa stie si ptr ce se pregateste, acesta este job.ul lui. II place sau nu ii place, aceasta este alegerea pe care o face la un moment dat si ar trebui sa si.o asume. Este in primul rand vorba de respect ptr profesie (daca mai exista asa ceva) si ptr alegerea facuta. Profilul pacientului nu este unul standard, iar boala nu alege, ea se manifesta, nimeni nu ajunge de bucurie la medic si poate ca nu toti suntem indeajuns de bine pregatiti ptr un diagnostic sau altul astfel incat sa avem un comportament studiat si bine primit. De.a lungul timpului, am tot vazut fel de fel de situatii, unele poate de bun simt, altele poate in afara… cine stabileste insa care este limita?

      • mara 11 ianuarie, 2017 at 2:25 pm - Reply

        „Un răspuns bun la:
        -Nu doresc consultație, vreau numa` să știu de ce mă doare genunchiul!

        ar fi:
        -Ce coincidență fericită! Nici eu nu doresc consultație, vreau numa` să-mi achit coșul cu cereale la casă.”

        este intr.adevar un raspuns bun ptr situatia in care actul medical este redus la un act pragmatic, material… voba aceea, toti trebuie sa traim!! De ce atata ofensa atunci?

        Read more http://www.otiliatiganas.ro/nu-doresc-consultatie-vreau-numai/#comment-5528

  5. Carmen Blaj violonista precoce 10 ianuarie, 2016 at 9:57 am - Reply

    Doamna doctor! Problema mea ca pacient nu este definitia „consultatiei medicale”!Pe mine ma intereseaza sa ma asculte un medic adica sa ma auda daca tot ma intreaba despre istoricul bolilor…asa cum ar face un violonist: intai asculta… chiar si un violonist gandeste!Cam toti gandim: unii mai mult, alti mai putin; unii gandesc la probleme personale, altii la problemele altora…Doar ca un medic, care nu asculta ci doar gandeste poate prescrie un tratament neadecvat pacientului…intelegeti? Scriu asta pentru ca am avut experiente…Oare medicul nu gandeste ca ar putea ofensa pacientul? Ce face medicul ca sa nu ofenseze pacientul? Doar gandeste? Cred ca ar trebui ceva mai mult: dedicare, bunatate-compasiune-intelegere, ascultare si iar dedicare!!! S-ar putea ca in timp sa devina meseria o rutina…dar noi ne-am ales-o, nu? N-am fost obligati!

    • Otilia Tiganas 10 ianuarie, 2016 at 11:07 am - Reply

      Citat din textul meu: „Cea mai clară și evidentă și pe față formă de consultație este faptul că-i zici medicului ce te doare, el pune întrebări… etc”
      DISCUȚIA (ANAMNEZA) E CEA MAI IMPORTANTĂ PARTE DIN CONSULT, completez acuma.
      Probabil, nefiind dispusă să asculți zisele unui medic, ai citit textul meu pe diagonală. Și ai reținut doar partea (ruptă din context) care-ți susținea frustările derivate din contactul cu medici fără empatie. Nu-i apăr pe aceia, nu-mi fac berasla înger. Vorbesc despre cu totul altceva.

    • Curioasa 10 ianuarie, 2016 at 2:09 pm - Reply

      Asadar, medicul gandeste numai la cabinet! Interesanta …,,abordarea gandirii,, Dar ce se intampla cand, medicul greseste in ,,gandirea de la cabinet,, si pune un diagnostic gresit pacientului?

      • Otilia Tiganas 10 ianuarie, 2016 at 2:28 pm - Reply

        Când greșește la cabinet, (acest lucru se mai întâmplă), devine subiectul altei postări. Curaj! Fă una. Eu nu despre asta vorbeam. Cabinetul, însă, scade radical șansa riscului fiindcă, pe lângă dotare și condiții, el adună atenția medicului strict pe activitatea respectivă.
        Nu vreau să polemizăm, am fost limpede-n mesaj și mă bucur că abordarea îți pare interesantă.
        Iar să fi zis eu, chiar în coșmar, că medicul gândește doar la cabinet, ar însemna să fiu cretină. Deci n-am spus asta, este interpretarea ta.Eronată.

      • Florin 14 ianuarie, 2018 at 10:54 am - Reply

        Curioasa, „sunt curios” ce meserie ai. As vrea sa te vad, cum o vad pe sotia mea, seara, la 20-23, cand in loc sa stea cu copiii nostri, sa se ocupe putin de ei, ii suna telefonul ca la dispecerat. Sunt pacienti care nu vor o consultatie, vor doar o rezolvare a problemelor lor. Crede-ma ca este chiar frustrant pt mine ca nu pot sa am o conversatie cu ea decat daca isi inchide telefonul.
        Si crede-ma ca orice medic are probleme personale la care sa se gandeasca in timpul lui liber si nu este obligat sa se gandeasca la 11 noaptea de ce tu ai o durere de spate de vreo 4 zile, dar nu ai avut chef sa treci pe la cabinet in timpul programului, ai dormit pana la ora 12 si acum nu ai somn, asa ca zici „hai sa imi sun medicul ca tot ma plictisesc”.
        Despre asta este vorba, nu despre lucrurile pe care le scoti din context. Probabil din cauza plictiselii.

    • ilma 28 august, 2016 at 9:36 am - Reply

      Pt ca medicii la noi nu MSI stiu sa puna un diagnodtic corect, mergem in alte tari, ne-am saturat de plangerile lor de tot felul…sa-si faca treaba mai intai si sa nu mai plimbe oamenii peste tot pe bani multi fara nici un rezultat.

  6. ametist 10 ianuarie, 2016 at 10:04 am - Reply

    Foarte adevarata problema prezentata in articol!! Cam asa o sa le raspund si eu pacientilor care ma mai pandesc pe holuri „d-ra doctor, d-ra doctor, dar eu am venit la Mures (departament de gastro) pt picior!!”..”Pai va doare piciorul ca..no…” De parca nu as intra de cel putin 3 ori in salon-in afara de urgente bineinteles-(prima data fac vizita eu, apoi cu medicul curant si inca o data inainte de a pleca acasa)..

  7. vic 10 ianuarie, 2016 at 11:09 am - Reply

    Nu vreau consultatie doar sa pun o intrebare. Pot sa va intreb ceva? Raspunsul meu chiar a fost…nu ….si discutia s-a incheiat. Puteti incerca

    • Otilia Tiganas 10 ianuarie, 2016 at 11:10 am - Reply

      ?? nu am inteles.

      • Anne 10 ianuarie, 2016 at 1:17 pm - Reply

        Toata stima, din pacate sistemul(le) noastre, orice domeniu fie el sanitar, economic s a . sunt defecte. Rau de tot. De aceea pacientii sunt indoctrinati, medicii suparati, cei buni aleg sa plece ca pasarile in locuri mai calde. Personal, nu stiu daca voi ramane in tara la finalul universitatii. Mentionez ca studiez medicina.

        • Otilia Tiganas 10 ianuarie, 2016 at 1:28 pm - Reply

          Rămâi!Nu pleca. E mai mult bine decât rău.

      • vic 20 ianuarie, 2016 at 8:05 pm - Reply

        adica in momentul cand apare vreun personaj ce nu vrea consultatie ci vrea doar sa puna o intrebare…la categoria „pot sa va intreb ceva?”…exista si varianta de raspuns”nu” si discutia se va incheia scurt probabil insotita de stupoaarea personajului ca i s-a putut da un asemenea raspuns.Partea buna, nu va mai cauta idioti………

        • Otilia Tiganas 20 ianuarie, 2016 at 8:18 pm - Reply

          Vic. Nu se deduce din textul meu ceea ce spuneți. Sofism se cheamă eroarea. De ce? Fiindcă ați legat propriile zise de frazele altcuiva. Aceeași postare a dumneavoastră, de sine stătătoare, ar fi un succes. Ca deducție de aici, nu mai este.
          Aparține modelului:
          – Nu-mi place să dorm cu câinele în pat!
          – Ahaa, îl urăști pe Băsescu!

  8. Oana 10 ianuarie, 2016 at 11:53 am - Reply

    Nu ati inteles.Ideea era ca, la medic cat sa in alte profesii, de exemplu cea de avocat, consultatiile se tin la cabinet.In afara acestuia doctorul, avocatul, etc. are viata lui, familia, problemele, responsabilitatile pe care le are orice om.La cabinet se desfasoara munca sa, nu in afara acestuia.Si, atat!

    • Un oarecare 10 ianuarie, 2016 at 2:24 pm - Reply

      Da, asa e! Aici s-a ajuns. Va poftim la cabinet! Acolo plătiți taxa si primiti consultatia. Medicul zilelor noastre s-a facut medic numai pt bani, nu mai are nici o treabă cu dorinta de a-si ajuta semenii. La fel ca si preoții, profesorii…
      Sa-nțeleg ca un profesor nu-mi poate lamuri o dilemă la un „pahar de vorba”, ar trebui sa merg la scoala pt asta, si nici un preot nu-mi poate da vreun sfat înafara bisericii, nu?
      Pentru mine, acesti oameni nu au ales o meserie, nu sunt avocați (paralela facuta mi se pare de-a dreptul hilara) ci au decis sa-si ajute semenii.
      Daca înafară cabinetului medicul nu mai este medic…Nu e in stare sa acorde un prim ajutor, fiind înafară orelor de program…..mi-e mila de acele persoane! Cred ca e tare greu sa faci ceva ce nu-ti place! Cu siguranta nu poti fi nici bun in asta!

      • Otilia Tiganas 10 ianuarie, 2016 at 2:47 pm - Reply

        Eu aprob toate comentariile.

      • Marius 10 ianuarie, 2016 at 3:16 pm - Reply

        Bineinteles ca nu mai este medic. Este civil. Are dreptul sa se detaseze de problemele de la cabinet. Nu pot merge linistit cu sotia pe strada, ca din cinci in cinci metri o tot opresc diversi pe strada cu binecunoscutul, de-acum, pentru mine: „numa’ un minut, doamna doctor.”. Fac cu capul. Desi la cabinet consultatia e gratuita, cu programare, deci nu stai cu orele la rand. I-am zis: de-acum incolo iesi cu mine numai deghizata.

      • Dr 10 ianuarie, 2016 at 4:01 pm - Reply

        Dati-mi voie sa va contrazic aici, ca si medic! Primul ajutor e cu totul altceva, bineinteles ca este datoria oricarui om de a-l acorda, in functie de pregatirea sa, deci cu atat mai mult a unui medic. Numai ca in marea majoritate a cazurilor, in Romania, cum afla lumea ca esti medic,te bombardeaza cu tot felul de intrebari (care de cele mai multe ori nu au nimic de-a face cu urgenta, uneori nici cu specialitatea ta; de ex.: Cu ce sampon anti matreata sa ma spal?De ce am dunga asta pe unghie?etc…)sau cu telefoane (daca in plus faci si greseala sa le dai nr personal de tel). Oameni buni, dragi pacienti, avem si noi o viata privata!!! Nu vrem sa fim medici 24h/24. Vrem si noi sa mai respiram, sa ne mai gandim un pic si la altceva in timpul nostru liber, vrem, dar uneori sau de multe ori, din pacate, nu prea reusim. Aveti oare habar cum e sa te intorci acasa si sa te simti inca impovarat de grija pacientilor de la spital?Sa continui sa te gandesti: Oare cum o mai fi dl X?Sa dau un tel la spital sa vad daca e mai bine,sa-i mai verifice potasiul sau mai stiu eu ce…Sa ai nopti de insomnie, sa faci burn out…Pt ca da, ne gandim la oameni cu adevarat bolnavi, nu la toti inchipuitii care ne deranjeaza fara nicio jena pt orice fleac (cunosc un medic, de ce sa nu profite?).In plus, chiar daca aveti ceva serios, este mai bine pt voi, pacientii, sa fiti examinati cum trebuie, intr-un cadru adecvat si unde aveti toata atentia medicului si , mai ales, un examen clinic. E printre primele recomandari pe care le-am primit ca si studenti la medicina (Prof Bruckner la cursurile de Semiologie): ”Evitati consultatiile prin telefon sau pe holuri, la piata etc! Se pot face erori!” Iar in privinta banilor, as dori sa fac si aici o precizare.Nu am auzit pe nimeni sa se planga ca a dat 300 RON la coafor sau 100 RON la restaurant; in schimb, 500 RON la medic li se pare multora o avere, isi rup din suflet…Placerea e mai importanta decat sanatatea se pare.Si va asigur,nu m-am facut medic pt bani (Care bani??Salariile mizerabile pe care le-am avut??), ci din pasiune. Numai ca pasiunea te distruge daca nu reusesti sa pui limite. Respectati medicii pe care inca ii mai aveti, altfel nu veti mai avea nici cui da spaga (a nu se intelege ca incurajez spaga, personal nu sustin aceasta practica, ci interzicerea ei, dar cu conditia unor salarii decente pt medici; asa cum au judecatorii de ex pt a fi incoruptibili). Respectati si preotii si profesorii, ca si ei sunt din ce in ce mai prigoniti; si avem nevoie de ei!Orice padure are uscaturi. Dar nu trebuie sa uram padurea in intregime. Altfel, se vor descuraja si cei buni.Si vor pleca. Multa sanatate tuturor!

        • Mihaela 10 ianuarie, 2016 at 8:43 pm - Reply

          Felicitări ptr.comentariu!

          • Dr 10 ianuarie, 2016 at 9:19 pm

            Multumesc, Mihaela!

        • cosmin 10 ianuarie, 2016 at 8:56 pm - Reply

          De acord cu multe dar cu unele nu „(a nu se intelege ca incurajez spaga, personal nu sustin aceasta practica, ci interzicerea ei, dar cu conditia unor salarii decente pt medici; asa cum au judecatorii de ex pt a fi incoruptibili” nu. Adica din cauza sa statul asta nenororcit plateste pe toata lumea (mai putin aia 1% cum este pe plan mondial) cu bani de citro incurajezi spaga ca medicul este platit prost. Si eu sunt platit prostit, la asta se gandeste cineva? „Nu am auzit pe nimeni sa se planga ca a dat 300 RON la coafor sau 100 RON la restaurant” pai mai trebuie vorbit si cu aia care nu intra acolo, sau daca intra la restaurant se opreste la ala de scrie pe marginea drumului meniul zilei 11 lei. Asa ca da acei 500 RON sunt o avere pentru foarte multa lume, nu toti isi permit coafuri si sa arunce 100 RON la restaurant.

          • cosmin 10 ianuarie, 2016 at 9:03 pm

            PS
            stiu ca al meu comentariu nu are legatura cu articolul (postat cu care sunt de acord) si este doar un raspuns catre cineva care nu-si asuma un comentariu

        • Claudiu 11 ianuarie, 2016 at 10:46 am - Reply

          Sa incep cu sfarsitul… Orice meserie trebuie respectata: nu doar medici, preoti, judecatori si profesori.
          Omul de rand datorita unei lipse de informari nu stie ca o „consultatie” data in afara unui cadru medical adecvat nu este deloc o solutie buna. Un simplu dialog prin care se comunica faptul ca trebuie sa se adreseze medicului de familie sau unui specialist in cabinetul lui nu cred ca necesita un proces prea mare de gandire.
          Faptul ca esti medic nu iti ofera un statut prioritar intr-o conversatie. Trebuie doar sa incerci sa comunici eficient si respectuos.
          Sa zicem ca sunt tamplar: Oare ar trebui sa ma simt „ofensat” asa cum spune articolul ca sunt intrebat despre anumite detalii legate de o anumit detaliu tehnic. As raspunde ca imi trebuie timp sa pot da un raspuns si probabil o analiza (gratis sau contra cost) intr-un cadru adecvat.
          Nu vad de ce un medic s-ar simti lezat de faptul ca cineva ii pune o intrebare. Ca si orice alt om de bun simt poate purta respectuos o conversatie prin care comunica cat se poate de informal care este procesul ce trebuie urmat.
          Problema nu este numai a pacientului care prost informat abordeaza un specialist in afara cadrului adecvat, ci si a medicului care nu este capabil de o comunicare respectuoasa si eficienta.
          Ca sa revenim la practica din Romania, daca explici mai multor oameni ca nu poti sa iti exprimi o parere de specialist decat la cabinet… acest lucru „se aude” si dupa o perioada nu o sa te mai abordeze nimeni pe strada cu intrebari de genul.

          Din pacate putini medici in Romania stiu sa comunice sau cel putin incearca acest lucru intr-un mod eficient.
          Asa cum tamplarul incearca sa explice ceea ce face in asa fel incat sa poata intelege si cel cu care discuta, nu vad de ce un medic nu ar putea face asta. Acum nu pot sa apreciez daca in Romania sunt mai multi tamplari decat medici sau daca tamplari sunt platiti mai bine.
          Comunicarea eficienta si respectuoasa nu tine de meseria pe care o ai, este o componenta a vietii de zi cu zi, a respectului pe care il ai fata de ceilalti si fata de tine insuti.
          Multumesc,

        • Cristi 11 ianuarie, 2016 at 5:46 pm - Reply

          Diferenta esentiala ca pt coafor nu platesti milioane grele FAS pe fiecare luna/an. Mama ei de logica …

          • Otilia Tiganas 11 ianuarie, 2016 at 6:10 pm

            Reciteste atent ATENT!! textele mele,ambele și vezi unde am vorbit eu de bani! Despre ce se plătește și ce NU. Hmm?? Am vorbit de actul medical corect, asumat și profesionist, făcut într-un mediu propriu, nu la bâlci. In cazul meu – MF si al asigurațilorilor, nu-i invit l cabinet ca să plătească, tot gratis îi consult.Deci „tatăl ei de logică”!Nu mama ei.

        • Dr Strajean 26 august, 2017 at 10:41 pm - Reply

          Felicitari pentru comentariu! M- a uns pe suflet!semnat „coleg de breasla”

      • vasilica cheta 10 ianuarie, 2016 at 5:56 pm - Reply

        Domnule, mi-ati luat vorbele din gura !

      • ion ion romanul care nu face politica 11 ianuarie, 2016 at 9:31 am - Reply

        Intai statatorul biserii ortodoxe romane v-a transmis clar ca sa veniti la biserica daca vreti ajutor religios;el nu coboara in strada.Daca pe el l-ati asculatat de ce nu ascultati bunele idei ale unui medic in cabinet medical?!

      • Cristina 11 ianuarie, 2016 at 5:39 pm - Reply

        Daca nu e cu suparare, ce profesie aveti si unde v-as putea gasi in timpul liber? Nu se stie niciodata…

      • Ion Ion 22 ianuarie, 2016 at 1:16 pm - Reply

        Mai ,,un oarecare”, ai facut cumva vreo scoala ajutatoare ca sa arunci cu mizerii in medicii care nu vor sa te consulte (pe tine sau pe alti nemultumiti de viata) in picioare la magazie, pe holul blocului sau pe strada asa cum vrei tu ? si pentru asta le spui ca ti-e mila de ei ? ai facut cumva 10-12 ani de medicina sa intelegi ce grea e medicina ? Ai cumva senzatia ca in Franta sau in Germania sta de vorba cineva cu tine daca nu te-ai programat la medicul specialist si asta nu mai devreme de 2-4 luni ?
        Ti-au bagat in cap ziaristii ingalati si agramati din Romania ale caror salarii ating cifre cu trei zero-uri in euro, care polueaza sticla televizorului, ca medicul e o sluga proasta care trebuie sa raspunda present ziua si noaptea la toate nesimtirile oricarui asa zis pacient care forteaza nota ? Si asta pe rahatul de salariu pe care-l iau ? N-are dreptul medicul sa fie respectat si sa dea consultatii acolo unde ai e destinat sa le dea ?

        Ia du-te tu in alte tari civilizate sa vezi daca sta cineva de vorba cu tine pe tema asta si ca daca n-ai asigurare nici dracu nu se uita la tine, stii ca in USA 40 % din populatie nu are nici o asigurare medicala care sa ai ajute la nevoie ? stii de ce ? costa de la 1500 de dolari pe luna( in sus nu in jos) sa o ai .

        Comunismul a lasat urme adanci in creierul multor idioti.

      • Dana 27 august, 2016 at 8:44 am - Reply

        In România încă nu sa auzit de programare la doctor telefonic,ne ducem cum ne taie capul ,si atunci cand ne ducem este aglomerat ,sau mai nou cand ne doare ceva ,sau ne-am tăiat la mina ceva mai adânc etc.,sunam direct la 112. In acest sistem nu este nici o regula .In străinătate PINA la ora 18:00 este ora de program a medicului de familie (totul este cu programare telefonic) dupa ora 18:00 NU suni la 112 sa vina salvarea,( plătești din buzunarul tau drumul salvării )suni direct la GP (doctor specializat in medicina generală ) la urgentă ,unde tot așa spui ce simptome ai , ce te doare ,ce ai pățit ,dupa care ei decid daca e cazul de salvare,sau te întreaba daca poți sa te duci tu ,sau daca nu ,ițit trimit ei un medic de garda acasa!Doctorul meu de familie este chiar Vecinul meu,cum ar fi ………de exemplu: in Weekendul trecut mi-a fost rau ,normal ca nu m-am dus la Vecinul sa-l întreb ce si cum ! Sunt sigura ca ar fi intervenit ,dar din RESPECT, omul are si el viata lui privată! Cum ar fi ,la cumpăraturi sa ma întâlnesc cu Vecinul si sa il opresc din treaba lui sa il întreb, pai știți mi-a ieșit o pata pe obraz ce sa fac? Normal ca mi-ar zice ,fa-ti mîine o programare la cabinet si vedem………..

      • raul 13 ianuarie, 2017 at 11:43 pm - Reply

        Urgente – oricand. Consultatii gratuite pentru nesimtiti – niciodata.

  9. anca 10 ianuarie, 2016 at 1:55 pm - Reply

    Daca medicul iti spune sa revii peste trei luni sa iti faca ecografie, pentru a o compara cu rcografia anterioara, considerati ca trebuie platita si eco si consultatie?

    • Otilia Tiganas 10 ianuarie, 2016 at 2:32 pm - Reply

      Urmărește-mi atent textul, n-am vorbit o secundă de plată. Am vorbit de conceptul unei consultații, indiferent cine și cât și dacă o plătește. Deci întrebarea ta nu e legată de acest text.
      Legat de mesajul meu pot zice că da, ecografia de control este consultație. Normal. Doară nu-i tras la șaibă.

    • Marius 10 ianuarie, 2016 at 3:24 pm - Reply

      „Pentru a o compara cu ecografia anterioara” se numeste consultatie.

  10. Laila 10 ianuarie, 2016 at 2:17 pm - Reply

    A propos de subiect, un banc: „La o petrecere, un ginecolog are nesansa sa stea langa o cucoana. Aceasta, afland ca vecinul are meseria respectiva, il intreaba daca trebuie sa ia tratament pentru o durere in…sfera genitala. Ginecologul, satul deja de asemenea abordari, o roaga sa se dezbrace si sa adopte pozitia specifica consultatiei ginecologice”

    • Otilia Tiganas 10 ianuarie, 2016 at 2:33 pm - Reply

      misto!

  11. irina 10 ianuarie, 2016 at 3:37 pm - Reply

    Consultatia incepe in momentul in care intri pe usa cabinetului a unui medic , doar nu intri sa intrebi cat este ceasul ? Consultatia are 2 partii cea verbala in care ii povestesti ce te deranjeaza si examenul medical daca este nevoie , in urma consultului medicul de familie sau medicul specialist dupa caz decide daca iti prescrie medicamente, daca iti prescrie analize de laborator sau te trimite la medicul specialist daca ai fost le medicul de familie .

  12. Iuliana Diaconu 10 ianuarie, 2016 at 4:36 pm - Reply

    Interesanta dezbatere, chiar m-a amuzat putin ca mi-am adus aminte de ceva…Sunt profesor, lucrez cu copii din spectrul Tsa, tin cursuri de dezvoltare personala pt. copii si parinti(in sistem voluntariat)etc. Mi se intampla sa ma intalnesc in diverse locuri cu parinti(e drept, mai mult mamici) care ma intreaba:”Auziti(exact asa…), al meu are 5 ani si face pipi in pat/ a mea are 3 ani si nu stie literele/ al meu e timid la serbare…etc. Ce faci in situatii din acestea, la care cabinet sa-i chem ca n-am asa ceva? Uneori devine enervanta treaba, simti ca nu esti luat in serios.

    • Otilia Tiganas 10 ianuarie, 2016 at 4:49 pm - Reply

      Aveți dreptate! Acesta și era mesajul- cheie din postarea mea. Faptul că serviciul de calitate și specializat nu-i luat în serios.

  13. medic 10 ianuarie, 2016 at 5:00 pm - Reply

    Da! o consultatie presupune anamneza, ex fizic, procesarea informatiilor apoi eventual investigatii(laborator eco rx etc, etc) ,din nou procesarea informatiilor ; si apoi recomandari(reteta e doar una dintre recomandari)… de aceea invatam 6+5ani+toata viata !

    • Claudiu 11 ianuarie, 2016 at 11:34 am - Reply

      Chestia cu invatatul toata viata care se aude peste tot referitor la medici mi se pare fara non sens si lipsita de respect fata de ceilalti.
      Daca ne referim la meserie, un bun specialist in orice meserie invata toata viata, in scoala sau in afara ei. Medicina, este un domeniu intradevar complex dar hai sa vorbim de cercetare sau domenii care inoveaza sau sunt in permanenta schimbare.
      Daca ne referim la oameni, orice om inteligent invata toata viata, medicina sau alte domenii.

      Cu respect,

      • medic 11 ianuarie, 2016 at 3:58 pm - Reply

        de ce invatatul toata viata e „non sens si lipsita de respect fata de ceelalti ” ? poate altii doar pierd clienti daca nu se perfectioneaza , medicii pierd vieti daca nu o fac ! dar se pare ca de „heiteri” e plin pamntul … ingroasa-le randul Caludiu ! Specia inteligentilor in care doresti sa te inscrii are vreun avantaj dupa postarea ta ?

  14. gabriel 10 ianuarie, 2016 at 5:50 pm - Reply

    Foarte adevarat!Consultatia este consultatie,indiferent daca este la doctor,avocat,sau oricine altcineva care este specialist in treaba care o face si mi se pare normal sa fie platita!Facturiile si cheltuielile nu se platesc cu vorbe!

  15. marimar 10 ianuarie, 2016 at 6:57 pm - Reply

    NU cred ca exista cineva care sa nu fi intrebat pe strada pe un reparator de tv, pe un ceasornicar, pe un electrician, pe un informatician, etc ce are tv lui sau calculatorul sau ceasul. Omul ala nu gandea si isi dadea o parere avizata? Pff, la cabinet se gandeste , nu gluma. Stiu pe cineva caruia doctorul, la cabinet i-a gandit ca are cancer, omu` disperat merge intr-un oras mai mare, unde i se spune ca doctorul ganditor de la cabinet e un idiot. Probabil vi se consuma neuronii daca ganditi pe strada.

    • mihaela 11 ianuarie, 2016 at 10:10 am - Reply

      NU cred ca reparatorul tv,ceasornicarul,electricianul,informaticianul raspund…trebuie piesa aia.Ci spun… e posibil sa fie cutare problema,nu imi pot da seama decat daca VENITI CU TELEVIZORUL,CEASUL,CALCULATORUL etc sa vedem care e cauza.Iar investigarea cauzei de catre cei pe care i-ai mentionat,tot printr-o consultatie s-ar realiza.Diferenta e ca ei te taxeaza cu certitudine,iar obiectul consultului nu-i o fiinta.In cazul medicului plata ar fi de la CNAS (care in ultimul timp se cam intampla sa se eschiveaze prin serverul cazut si neinregistrarea serviciilor) sau de la tine,in alte circumstante.

    • Carmen 12 ianuarie, 2016 at 9:24 pm - Reply

      Nu se consuma neuronii dar nici nu este confortabil sa te gandesti la munca incontinuu. Nu vrei sa faci consultatii si la spital/cabinet si pe strada si acasa la telefon. Orice om, indiferent de meserie, are nevoie si de pauza….si daca se duce la o petrecere o face pt ca vrea sa se relaxeze, sa scape de stres,oboseara, rutina si nu pentru ca isi doreste sa mai faca o consultatie!!!!
      Cei care nu sunteti de acord…voi munciti si la serviciu si pe strada si acasa incontinuu??? Si asta pt ca unele persoane, care stiu cu ce va ocupati, va cer ajutorul in orice loc va aflati?

  16. Balan Alma 10 ianuarie, 2016 at 6:58 pm - Reply

    O astfel de situatie e periculoasa si nu trebuie acceptata de medic. Daca nu vrea consultatie , de ce a mai venit? Am avut o pacienta care a sunat acuzand o durere de genunchi si am refuzat consultul prin telefon; era o tromboza venoasa profunda si a murit a doua zi cu embolie. A primit un sfat de la farmacie si s-a tratat cu fenilbutazona…..

  17. Miha 10 ianuarie, 2016 at 7:05 pm - Reply

    eheheh in doua cuvinte ” nu deranjati medicul gratis” …cum nici avocatului nu-i treceti pragul fara sa platesti …

    • Otilia Tiganas 10 ianuarie, 2016 at 7:18 pm - Reply

      In text nu se face vorbire de bani. DELOC. Recitiți-l atent.

    • Cos 10 ianuarie, 2016 at 8:25 pm - Reply

      Poți sa ma deranjezi gratis ! Promit ! Abia aștept! Ma poți aborda în mijloc la Mall, unde este aglomerația mai mare. Chiar dacă ma vei vedea cu sacoșele în mâna. Îți garantez ca te voi trata cu seriozitate și profesionalism. Dar, fiind un consult medical, voi avea o cerință fireasca : DEZBRACA-TE !

    • mihaela 11 ianuarie, 2016 at 10:16 am - Reply

      mi se pare corect….nici tu nu muncesti gratis.cumva refuzi banii institutiei sau patronului unde lucrezi?pe de alta parte, in articol subiectul nu este plata consultului,ci intelegerea de catre oricine ca toate cauzele dereglarilor din organism nu se pot descoperi decat prin consult si investigatii.

  18. Diana 10 ianuarie, 2016 at 11:48 pm - Reply

    Pt pacient totul in privinta consultatiei se refera la bani. De multe ori pe pacienti nu-i intereseaza parerea medicului, acesta fiind doar o modalitate prin care el poate obtine informatii sau acte. E vorba de procedura. Eu pt a face analize sau a verifica anumiti parametrii, am nevoie de o formalitate. Tocmai sa scutesc bani. Ma folosesc de medic pt ce ma intereseaza. Pt ca procedura ma obliga astfel si nu am incotro. In schimb pentru medic, este vorba de ego. Da. Pacientii sunt fortat legati de formalisme in obtinerea asistentei medicale pt ca daca nu ar exista acestea sistemul medical nu si-ar mai justifica existenta profisiei decat in grave si complicate cazuri. Daca oamenii ar fi informati sau ar avea acces la analize fara medici, cu simguranta ca nu ar mai fi in multe cazuri nevoie de medici

    • ion ion romanul care nu face politica 11 ianuarie, 2016 at 9:50 am - Reply

      Diana
      Oamenii au acces la informatii-internet.Au acces la analize-toate laboratoarele accepta sa faca omului TOATE analizele dorite.Si?! Apoi ce faci cu rezultatele.La o cautare pe internet 99% din analize duc la diagnostic cancer.Preferi sa stai cu frica ?
      Si formalismele fac parte din toate aspectele vietii cotidiene.Ai vrea sa nu mai vorbeasca lumea cu dumneavoastra ci cu ”fa, ba”?!
      Ca sa inchei nu e vorba de ego ul medicilor ci de recunoasterea muncii.

    • mihaela 11 ianuarie, 2016 at 10:28 am - Reply

      Ultima ta fraza arata faptul ca tu crezi ca medicina este floare la ureche.Asta spune multe despre tine.

    • pacient 11 ianuarie, 2016 at 1:26 pm - Reply

      No offence dar scrii niște aberații! Cum sa nu ai nevoie de medic? Orice tip de investigații, tratamente trebuie făcute numai la nevoie și nevoia o stabilește medicul. Investigatii după propria ureche, poți face în privat dar tratamente cred ca nici acolo nu ți le fac fără trimitere de la specialist și este logic sa nu ți le facă. În sistemul asigurărilor de sănătate nici nu se discută de așa ceva.

    • Cristina 11 ianuarie, 2016 at 5:44 pm - Reply

      @Diana: Dar ce va impiedica sa faceti dvs Facultatea de Medicina si sa va parafati singura recomandarile? In felul acesta vi le puteti face singurica, la orice ora din zi si din noapte.Asta asa, ca sa nu va mai loviti de egoul medicilor.

    • Patricia 22 ianuarie, 2016 at 4:18 pm - Reply

      Tu chiar esti cretina?

  19. Marrian 11 ianuarie, 2016 at 10:54 am - Reply

    Sunt de acord,dar este valabil pentru toate meseriile!Un medic care intreaba mecanicul auto ceva in legatura cu motorul,se cheama consultatie.

  20. Adalbert Foldes medic 11 ianuarie, 2016 at 12:33 pm - Reply

    In documentele europene denumirea de bolnav, de pacient nu mai exista. Solicitantul este CONSUMATOR DE SEVICII MEDICALE. Consultatia la noi in tara este definite in contractual cu casele de asigurari. Problema este ca NU AVEM CONTRACTE CONCRETE incheiate intre CAS si persoanele fizice asigurate, deci notiunile de baza nu sunt aduse la cunostinta populatiei. In tarile civilizate sunt contracte individuale in care sunt stipulate drepturile pacientului si obligatiile furnizorului de sevicii sanitare-medicale. Ar fi tmpul ca asiguratii sa pretinde si la noi astfel de contracte

  21. Ana 11 ianuarie, 2016 at 2:24 pm - Reply

    Dar totusi e bine de anuntat pacientul ca i se face consultatie? A patit-o prietena mea: s-a dus la ginoecolog pt o ecografie sa vada ca e totul bine. Dar fara sa fie informata si sa stie ca va fi taxata, din propria initiativa a medicului i s-a facut si consultatie si testul Papanicolau.

    • Otilia Tiganas 11 ianuarie, 2016 at 6:13 pm - Reply

      Nu că-i bine, e OBLIGATORIU! Gest de elementar bun simț. Nu-i crâșmă să vii la urmă cu nota de plată surpriză!

  22. Maddy 11 ianuarie, 2016 at 7:24 pm - Reply

    Nu inteleg de ce vorbim despre bani…subiectul e altul.
    Medicul poate da un sfat, o consultatie,un diagnostic, etc atunci cand este la servici, dupa ce termina munca este un om ca restul, cu problemele de zi cu zi,nu spun ca ca nu ar fi capabil sa raspunda la intrebari dar este agasant si nepoliticos ca in altfel de circumstance sa debati problema.
    Nu este corect sa opresti un om in strada si sa iti expui problemele si sa astepti in schimb un diagnostic si o rezolvare…care mai este rolul locului de munca, de ce ne mai deplasam pana la spital,cabinet,clinica,etc.
    Fara sa supar sau sa jignesc dar consultuatia se da in unitatea medicala nu la coltul strazii. Ca sa nu mai spun ca in cazul in care gresesti este catalogat ca un medic prost… Daca ai nevoie de sfat mergi la specialist la unitatea Dr lucru. ,nu asteptati in scara blocului consultatie.

  23. Geanina Albu 12 ianuarie, 2016 at 7:32 pm - Reply

    „Dialogul îl porți cu un medic, nu cu un violonist.”
    Frumoasa comapratie ati ales! Asta spune multe despre dumneavoastra! Eu as fi ocolit elegant al doilea termen din comparatie: „Dialogul il porti cu un medic, nu cu o persoana necalificata.” Sa nu credeti ca sunt violonista! Nici pe departe! Sunt doar un om care respecta munca fiecaruia, de la femeia de serviciu pana la medic si chiar mai departe.
    Intentionam sa postez si un tutorial de cateva minute, care sa va arate cam cat de mult gandeste si se pregateste un violonist, dar nu cred ca intra in sfera dumneavoastra de interes! Ideea domniei voastre este foarte buna: munca fiecaruia dintre noi trebuie rasplatita, dar eu imi permit sa va recomand sa va aplecati cu putin mai multa atentie asupra cuvintelor atunci cand scrieti. Daca tot sunteti atat de citita, acordati si aspectului vocabular, stil si metoda de exprimare putina atentie. Altfel mesajul dumneavoastra nu are finalitatea dorita in fata cititorului-pacient, ci are un efect exact invers, asa cum s-a intamplat in cazul meu. V-au apreciat colegii de breasla, dar pe mine ca pacient m-ati pierdut dupa cel de-al saptelea rand… Scuze daca am deranjat, nu sunt nici medic si nici violonist, dar imi place sa merg cu incredere atat la medic cat si intr-o sala de concert. Si platesc ambele servicii pentru ca este un lucru absolut normal.

  24. Gabriela 12 ianuarie, 2016 at 11:57 pm - Reply

    Ce este mai dureros este faptul ca pacientului nu-i este clar cata investitie de timp, de bani, cata renuntare reprezinta simplul fapt ca medicul „doar se uita la buba omului” si exact in secunda 2 ii da doar 1 sau 5 analize de facut, cate cateva sute, nu-l iradiaza, taie, cioparteste de fiecare data, ci exact daca chiar este cazul si culmea! ii mai reda si sanatatea, ce nepretuita.
    Dar cu ce pret? In timp ce unii aleg o cale mai usoara, cu mai putini ani de studii, cu timp de baruri, petreceri, disco, socializare, eventual si-un job pe langa, medicul a ales o cale arida, cu cea mai scumpa si lunga facultate, se perfectioneaza citind carti de cateva sute de euro fiecare (noroc ca le mai copiem 2-3 prieteni), platind 200-3500 euro participarea la fiecare congres sau curs, renuntand la unele momente ale familiei pentru a ajuta un trup si-un suflet exact atunci cand are nevoie.
    Daca mergi la hair stilist doar sa-ti spuna cum sa te tunzi ca sa arati super si, eventual, sa-ti spuna si ce vopsea sa-ti iei din supermarket sa te vopseasca vecina, crezi ca este ok? De ce nu va face asta? Ai tupeu sa intri la coafor sa ceri asa ceva?
    Dar pe un faiantar sau instalator l-ai aborda doar sa-l intrebi ce coturi, reductii, distantiere etc sa-ti iei pentru casa ta si, sa-ti mai scrie si clar cum sa ti le imbini si unde sa ti le bagi? Cat e „consultatia” unui mester? E mai putin de 50 lei? Fara manopera. Ca doar s-a deplasat.
    Dar unui profesor te duci dupa ore sau in timpul orelor la clasa doar sa-l intrebi despre nustiu ce materie tie nu ti-i clara, doar sa-ti explice asa, mai pe-ntelesul tau, vreo 20-40 minute, chestia aia?
    Fiecare om trebuie respectat pentru ceea ce este si pentru ce face. De aceea si apelul la stiinta, timpul unui medic (uneori trebuie sa insumam si rabdarea, renuntarea, vocatia, experienta, chiar asa, nepretuite, cum sunt) trebuie numit cumva: consultatie. Consultatia este ceva foarte important pentru tine si pentru medicul pe care l-ai ales. Este un lucru pe care tu nu ti-l poti face acasa singur. Nici cocotati pe gard nu-l putem face. Ci doar la cabinet la omul imbracat in halat alb, care incarunteste invatand si care a mai vazut 10.000 alde tine in ultimii 3 ani si care se intreaba unde vom ajunge daca nu pretuim valorile?

  25. Gabriela 13 ianuarie, 2016 at 12:01 am - Reply

    Erata:”ii da doar 1 sau 5 analize de facut, nu cateva sute”

  26. Dan 14 ianuarie, 2016 at 9:32 pm - Reply

    In general un „posibil pacient” cand intreaba la o nunta,pe strada etc, majoritatea nu o fac pentru ca i-ar durea ceva, o fac din dorinta de a comunica cu cineva, daca e si doctor atunci ii perfect.

  27. Mihaela 14 ianuarie, 2016 at 9:40 pm - Reply

    Pur si simplu e de cacat birocratia. Pt. ca esti in evidenta la un medic specialist de ani de zile si mergi la controale periodice la acesta. El iti schimba dozele/prescrie (dupa care tot la medicul de familie trebuie sa te duci sa mai faci un drum sa ti le dea) si iti spune sa revii la control (ex la boli autoimune incurabile) cu un set de analize noi peste 6 luni sau un an sa urmareasca evolutia. Chiar si trimiterile periodice la specialist tot de la ala de familie trebuie sa le ceri, desi e clar ce ai, ala te stie de ani, ti-a zis clar ce ai. Dar macar specialistul te consulta, se uita pe analize… Sa fie clar in cazul de fata analizele nu sunt prescrise de cel de familie, pt. ca sunt date de specialist in scrisoarea medicala (de ex la cateva analize tipice pt. tiroida e posibil dupa 4 ani din 6 in 6 luni medicul sa renunte, pentru ca modificarile sunt doar la 2 si ai un diagnostic neschimbat de-a lungul timpului). Medicul de familie devine doar intermediar, o veriga birocratica inutila in acest caz, peste care s-ar putea sari, caci are destule pe cap. Unde mai pui ca si la asta mai nou trebuie planificare. Mama are multe afectiuni, printre care multe cronice, autoimune, etc…a fost asistenta o viata si sta la cozi si programari ca nu-si permite altfel… programarile si cozile la 2 cabinete de fiecare data cand trebuie consult, analize, etc mi se par un scuipat pe fata pensionarilor ce abia se pot misca, sunt foarte bolnavi si nu isi permit analizele platite cum zicea unul cu nasul pe sus. (Raspunsul e la discutia cu analizele, recunosc ca abordarea respectiva din articol este jignitoare…la fel cum e si birocratia)

  28. Elena 24 ianuarie, 2016 at 3:40 pm - Reply

    Pt. ca tot se vorbeste de analize…cred ca ar fi normal ca fiecare asigurat sa beneficieze de analize decontate de sistemul de asigurari macar o data pe an. De cate ori am mers la medicul de familie, doar de 2 ori mi-a dat trimitere la laborator pentru analize de rutina (cand m-am inscris si cand am fost gravida). Bineinteles ca in oras este un singur laborator care lucreaza cu casa de asigurari si acolo iti faci programare cu cel putin o luna inainte, iar in ziua respectiva stai la coada ore intregi pana apuci sa intri pt. ca nu ai nr. de ordine….in rest, daca vrei analize le faci contra cost. Si la Bioclinica te intreaba de la ce medic ai trimitere pentru a-i rezerva procentul cuvenit…sincer,respectul se castiga si, prin asemenea practici, cand esti tratat doar ca o sursa de venit si cam atat, cam greu ….

  29. bogda 1 august, 2016 at 7:07 pm - Reply

    sunt medic si sunt mandru ! traim intr-o societate care ne invata aproape ca trebuie sa ne fie rusine ca am muncit, ca pacientul e mereu pe primul plan, trecand peste intimitatea si normalitatea noastra psihica ; sunt sunat ca multi medici din tara la orice ora, fara pic de bun simt, pana cand pacientul isi rezolva problema, ca de, eu sunt un functionar la dispozitia lui ! si pacat ca nu ma cunoasteti , chiar empatizez cu oamenii si cred ca am si rezultate bune in a ii trata , dar daca nu le impui limite pur si simplu iti intra in intimitate fara rusine . Da, orice intrebare medicala trebuie pusa in cabinet si da, contra cost ! Pentru ca orice raspuns medical inseamna 11 ani de studiu, adica 6 de facultate si 5 de rezidentiat, nu inseamna ca am cautat pe „google” un raspuns superficial, asa cum fac „corporatistii ” care cred ca le stiu pe toate, si nu numai ei ; in plus , la cei 11 ani ( adica mai multi ani de medicina decat clasele pe care le au unii dintre cei care ne judeca) se mai adauga si experienta cu pacientii si cu bolile pe care evident ca o ai ca medic si nu o ai ca si inginer, avocat, etc ! Concluzie : daca eu vorbesc si cu nenea Vasile cu dvs si il respect, dvs. de ce nu ne respectati ? Nu e greu, se cheama bun simt, si da , inseamna si sa ne cereti sfaturi doar in cadru organizat si sa platiti consultatia, ca nu suntem vraci sau babe de pe scara sa va dam sfaturi „babesti”. Daca vreti sfaturi „babesti”, tratati-va copilul cu miere cand are pneumonie, cu coada soricelului cand aveti schizofrenie, sau cu vitamina c cand faceti ulcer gastric sau hepatita, va fi bine ! succes !

  30. Relu P. 26 august, 2016 at 7:14 pm - Reply

    cand intalniti un mecanic auto, pe strada, si-l intrebati de ce zdrangane ceva la roata, e consultatie si trebuie platita minim 50 de ron…asta e,daca va ia foc casa si vine pompierul va rog respectuos sa-i inmanati un plic….ca altfel e nervos siva pune sa asteptati sau va trimite la cabinetul lui (Pompieria ) lui , privata…asta e, si multe altele….

  31. baudolino 6 martie, 2017 at 7:53 am - Reply

    Este absolut normal in era globalizarii. confuziei speculative , corpul a devenit organism. Medicul trateaza un organ specializat. El nu este un prieten si nici vraci sau shaman .Referitor la studii si bani è treaba politichiei (in genrral )incompetente. Si EU are trebui sa vand tablourile mele cu miliarde avand in vedere ca studiez de 25de ani.. Am inteles bine?

  32. Oleg Juncu 11 ianuarie, 2018 at 5:00 pm - Reply

    Eu știu că era cândva o vorbă: „depinde de ce atârnă”. Habar n-am ce poveste se ascunde în spatele ei dar știu sigur că înseamnă că totul în lume este relativ. Așa este și cu tema acestei discuții. Nu cred că există un singur răspuns cuprinzător și la fel nu cred că există vreun act normativ care să răspundă univoc la dilema dacă este sau nu o consultație întrebarea „doctore mă doare capul ce să fac?”. Și atunci trebuie să ne adresăm acelui așa zis „common sense”. Folosesc englezismul fiindcă mi se pare mai precis și mai aproape de temă decât românescul „bun simț”. El îmi spune mie că dacă pe mine mă întreabă asta cineva, eu îi spun: „ia un antinevralgic” și nu consider asta drept o consultație pentru că nu sunt medic și nu trăiesc din asta și mai ales nu am nici o răspundere pentru ce i-am spus. Dar dacă eu îi pun MF aceeași întrebare, ori unde aș fi, consider că este un început de consultație care obligatoriu se va termina în cabinetul său.

  33. Dr. Gheorghe Plesea 19 ianuarie, 2018 at 11:15 pm - Reply

    Mereu sunt oameni din ăștia,: acum câțiva ani eram la o terasa în Roma, la o masa alăturată , o doamna; un om de vreo 50 de ani o abordează (peste gardul dintre terasa și trotuar) ” Buona sera dottoressa, vi prego, per que mi fa male………..” Ce mai vreti? „geantă latină”……
    In Germania telefonul de la cabinet e taxat.

    • Otilia Tiganas 20 ianuarie, 2018 at 9:02 am - Reply

      Si noi am avea varianta taxarii telefonului. La mine insa, la Hasmas, foarte putini apeleaza la telefon…. vin acasa-n patul meu! haha

Lăsați un mesaj...

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Laborator Analize

Arhive

Get more stuff

Subscribe to our mailing list and get interesting stuff and updates to your email inbox.

Thank you for subscribing.

Something went wrong.